Byggahus.se

Juridisk hjälp?

1. V
    Medlem · 672 inlägg

vonSassen

Medlem
    Jag står i en fas i mitt nybygge (se Hustillverkare: SverigeStugan, bra eller dålig?) då jag allvarligt måste överväga att gå till advokat!! Som medlem i Villaägarförbundet har jag fått en timme gratis rådgivning och en del rekommenderade advokat/juristbyråer!
    Hur vet jag om de är bra och erfarna?
    Kan jag läsa domslut i entreprenad/fastighetsrätt på nätet??
    Jag önskar tips och erfarenheter från andra som har hamnat i denna sits eller har klarat av ett sånt mål!!
    Helena ???

2. V
    Medlem · 672 inlägg

vonSassen

Medlem

Re: Juridisk hjälp?

« Reply #1 on: Today at 09:00 » Quote Modify

--------------------------------------------------------------------------------
    Trist historia...
    Roligare litteratur vill man ju leta efter men jag vet att Svensk Byggtjänst har en del litteratur i ämnet.
    Med domslut och resultat av tvister.

Bor du i Stockholmsområdet och vill ha tips om en bra advokat inom området så skicka mej ett meddelande. Han jobbar också ihop med en besiktningsman.
    Han hjälpte oss komma ur ett bygge som höll på att gå åt pipan.

Lycka till!

« Last Edit: Today at 09:04 by Pelle »

3. O
    Medlem · 14 inlägg

Olle_Bull

Medlem

Vad är problemet? Om du berättar lite översiktligt kanske du kan få lite hjälp den här vägen.

4. V
    Medlem · 672 inlägg

vonSassen

Medlem

:D :DTack för de goda råden jag fått via brevlådan!
    Ett annat jag fick där har lett mig till en bra och erfaren advokat, som jag träffat idag!
    Han och besiktningsmannen fick mitt fulla förtroende och tar nu hand om detta åt mig. Det känns skönt att ha sakkunskapen vid sin sida och slippa tjafset hela tiden.

Berättar mer på min hemsida som snart är klar!
    :D
    Helena med
    den dåliga Sverige Stugan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.