137 675 läst · 2 074 svar
138k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Tråden är låst och går ej att kommentera.
Jag misstänker att det inte är Esbjörn som styr när det gäller dessa ärenden.S Snickerick skrev:
Jag tror han har svårt att säga nej, men därför tror jag också att han helst håller saker för sig själv. Jag tror inte han berättade för någon om försäljningen. Sedan fick käringen på kursgården nys om att något var i görningen när "alla" var på fastigheten och röjde. Det skedde den 30e augusti och sammanfaller väl med när det första tecken på "ånger" dokumenterades. Att han ångrade sig dagen efter avtalet är en lögn expressen hittat på.P pmd skrev:
Så ja, det är någon annan som fått honom att "ångra" sig. Och det var en "bekant" som fick ihop honom med skurken Binninge.
Jag tycker inte det kan avgöras utan en rättegång och ett utlåtande om Esbjörn är klar nog att skriva kontrakt. Om Esbjörn får huset skulle det kunna leda till att ingen vill göra affärer med äldre människor eftersom deras underskrift inte gäller i skarpt läge.
Han kanske ville få ut pengar att ha roligt för, innan släktingar kom på att de ville ha huset eller i alla fall pengarna man kan få för huset.
Han kanske ville få ut pengar att ha roligt för, innan släktingar kom på att de ville ha huset eller i alla fall pengarna man kan få för huset.
Psykolog Barry Karlsson från Uppsala på uppdrag av Binninge, gissar jag. Undrar om Esbjörn har klart för sig vad konsekvenserna kan bli om man får honom bedömd som dement. Körkortsindragning kan bli en bister överraskningP pmd skrev:
På uppdrag av en person som kallar sig Monica Pernroth, men som egentligen heter Monika Lullmaa. Som dessutom visar sig vara kompis med kursgårdsdamen OCH Binninge, det niD Dr Jumping Jack skrev:
Dessutom är hon gift med en av de mer kända mäklarna i Uppsala Tiit Lullmaa. Och de har två söner en mäklare och en politiker som sitter i byggnadsnämnden, som jobbar med planarbete för att exploatera området där Ebbas hus finns.
Men någon värdering på huset, det klarar Binninge inte av att få fram...
Utredningen slår fast att Esbjörn inte är dement.
Diagnosen som utredningen säger att Esbjörn KAN ha, men inte kan slå fast att han har, heter Lindrig Kognitiv Funktionsnedsättning. Inte mycket att komma med i en tvist som denna.
S Snickerick skrev:På uppdrag av en person som kallar sig Monica Pernroth, men som egentligen heter Monika Lullmaa. Som dessutom visar sig vara kompis med kursgårdsdamen OCH Binninge, det ni
Dessutom är hon gift med en av de mer kända mäklarna i Uppsala Tiit Lullmaa. Och de har två söner en mäklare och en politiker som sitter i byggnadsnämnden, som jobbar med planarbete för att exploatera området där Ebbas hus finns.
"Detta och mycket mer, får ni reda på i nästa veckas avsnitt av .....LÖDDER!
Mycket underhållande läsning i Ebbatrådarna. Vilka intriger. Kan det inte ha smugit sig in någon "Paradisehotell Nanette", eller liknande, så vi kan få in en bimbo/sexfaktor i den lilla trivialiteten?
Staffan
har du missat den rollen som dock inte personifieras av en bimboStaffan2000 skrev:
Jag röstar nog gärna på den som tänker att "rätt ska vara rätt" och har inga problem att den tänker att man kan gå på ungdomsparty och ändå tycka synd om äldre.P pingis skrev:Jag håller på farbrorn. Varför? Jag tycker Ebba verkar ha otur när hon tänker. Oavsett vem som har rätt riskerar hon att både hennes eget förtroende och hela hennes partis förtroende går om intet när hon inte bara lite ödmjukt backar och sväljer förtreten när det finns risk att mångas fokus under många år skulle ligga på hennes kamp mot en (eventuellt) dement man istället för de politiska mål hon vill uppnå.
Jag tycker dessutom hon hade otur i sitt tänkande när hon anklagade regeringen för att med berått mod offra rikets gamlingar under pandemin. Strax därefter filmades hon när hon var på ett till synes ganska oansvarigt party under pandemin. Hon hade dock en fin klänning på festen.
Ja, det har du rätt i, men faktum är att den diagnosen når inte ens så "högt".ylven skrev:
Symptomen är så milda att inte ens familj och nära vänner alltid märker någon skillnad.
Här är en bra beskrivning från nätet
Den engelska benämningen är Mild Cognitive Impairement.
Jag är inte insatt i begreppet, men "mild" får mig att tro att det är vad som ryms i normalspektrat, låt vara nedre delen, vilket inte på något sätt hindrar en från normalt liv.S Snickerick skrev: