Byggahus.se

Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
P
S Snickerick skrev:
Sedan, efter att han "flyttat" till Uppsala, ansökte han om god man i Västerås kommun.
Och sedan använde han den, uppenbarligen falska, ansökan om god man i Västerås, för att få anstånd i målet med Ebba, två gånger på rad!

Åsså tycker folk att Ebba är omoralisk
Jag misstänker att det inte är Esbjörn som styr när det gäller dessa ärenden.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
S
P pmd skrev:
Snickerick, jag skulle vilja komma i kontakt med dig, men kan inte skicka PM till dig.
Kan du skicka ett till mig?
PM skickat.

S
P pmd skrev:
Jag misstänker att det inte är Esbjörn som styr när det gäller dessa ärenden.
Jag tror han har svårt att säga nej, men därför tror jag också att han helst håller saker för sig själv. Jag tror inte han berättade för någon om försäljningen. Sedan fick käringen på kursgården nys om att något var i görningen när "alla" var på fastigheten och röjde. Det skedde den 30e augusti och sammanfaller väl med när det första tecken på "ånger" dokumenterades. Att han ångrade sig dagen efter avtalet är en lögn expressen hittat på.

Så ja, det är någon annan som fått honom att "ångra" sig. Och det var en "bekant" som fick ihop honom med skurken Binninge.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
S
Jag såg att Esbjörn blivit utredd av psykolog och att det fastställts att han inte lider av demens.

Utredningen är inskickad till Uppsala Tingsrätt.

• Gilla
ylven och 4 till
  • Laddar…
P
Intressant! Vet du vem som har gjort utredningen och på vems uppdrag?

Jag skulle finna det lite märkligt om Binninge hade skickat in dokument från en sådan utredning till tingsrätten.

Jag tycker inte det kan avgöras utan en rättegång och ett utlåtande om Esbjörn är klar nog att skriva kontrakt. Om Esbjörn får huset skulle det kunna leda till att ingen vill göra affärer med äldre människor eftersom deras underskrift inte gäller i skarpt läge.
Han kanske ville få ut pengar att ha roligt för, innan släktingar kom på att de ville ha huset eller i alla fall pengarna man kan få för huset.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Pmusik Pmusik skrev:
Ett utvik från ämnet - men - inte bara stockholmare som inte kan skilja på var och vart! Snart inte många över huvud taget! Både i radio och tidningar ser och hör man fel ofta. Kanske bara att vänja sig fast det tar emot i hela "språkcentrat".
Vars het ne väl?

• Gilla
Frasse07
  • Laddar…
P pmd skrev:
Intressant! Vet du vem som har gjort utredningen och på vems uppdrag?

Jag skulle finna det lite märkligt om Binninge hade skickat in dokument från en sådan utredning till tingsrätten.
Psykolog Barry Karlsson från Uppsala på uppdrag av Binninge, gissar jag. Undrar om Esbjörn har klart för sig vad konsekvenserna kan bli om man får honom bedömd som dement. Körkortsindragning kan bli en bister överraskning

S
D Dr Jumping Jack skrev:
Psykolog Barry Karlsson från Uppsala på uppdrag av Binninge, gissar jag. Undrar om Esbjörn har klart för sig vad konsekvenserna kan bli om man får honom bedömd som dement. Körkortsindragning kan bli en bister överraskning
På uppdrag av en person som kallar sig Monica Pernroth, men som egentligen heter Monika Lullmaa. Som dessutom visar sig vara kompis med kursgårdsdamen OCH Binninge, det ni
Dessutom är hon gift med en av de mer kända mäklarna i Uppsala Tiit Lullmaa. Och de har två söner en mäklare och en politiker som sitter i byggnadsnämnden, som jobbar med planarbete för att exploatera området där Ebbas hus finns.

Men någon värdering på huset, det klarar Binninge inte av att få fram...

Utredningen slår fast att Esbjörn inte är dement.
Diagnosen som utredningen säger att Esbjörn KAN ha, men inte kan slå fast att han har, heter Lindrig Kognitiv Funktionsnedsättning. Inte mycket att komma med i en tvist som denna.

• Gilla
ylven och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
S Snickerick skrev:
På uppdrag av en person som kallar sig Monica Pernroth, men som egentligen heter Monika Lullmaa. Som dessutom visar sig vara kompis med kursgårdsdamen OCH Binninge, det ni
Dessutom är hon gift med en av de mer kända mäklarna i Uppsala Tiit Lullmaa. Och de har två söner en mäklare och en politiker som sitter i byggnadsnämnden, som jobbar med planarbete för att exploatera området där Ebbas hus finns.

"Detta och mycket mer, får ni reda på i nästa veckas avsnitt av .....LÖDDER!

Mycket underhållande läsning i Ebbatrådarna. Vilka intriger. Kan det inte ha smugit sig in någon "Paradisehotell Nanette", eller liknande, så vi kan få in en bimbo/sexfaktor i den lilla trivialiteten?

Staffan

• Haha
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
"Detta och mycket mer, får ni reda på i nästa veckas avsnitt av .....LÖDDER!

Mycket underhållande läsning i Ebbatrådarna. Vilka intriger. Kan det inte ha smugit sig in någon "Paradisehotell Nanette", eller liknande, så vi kan få in en bimbo/sexfaktor i den lilla trivialiteten?

Staffan
har du missat den rollen som dock inte personifieras av en bimbo

P pingis skrev:
Jag håller på farbrorn. Varför? Jag tycker Ebba verkar ha otur när hon tänker. Oavsett vem som har rätt riskerar hon att både hennes eget förtroende och hela hennes partis förtroende går om intet när hon inte bara lite ödmjukt backar och sväljer förtreten när det finns risk att mångas fokus under många år skulle ligga på hennes kamp mot en (eventuellt) dement man istället för de politiska mål hon vill uppnå.

Jag tycker dessutom hon hade otur i sitt tänkande när hon anklagade regeringen för att med berått mod offra rikets gamlingar under pandemin. Strax därefter filmades hon när hon var på ett till synes ganska oansvarigt party under pandemin. Hon hade dock en fin klänning på festen.
Jag röstar nog gärna på den som tänker att "rätt ska vara rätt" och har inga problem att den tänker att man kan gå på ungdomsparty och ändå tycka synd om äldre.

• Gilla
ylven och 3 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Diagnosen som utredningen säger att Esbjörn KAN ha, men inte kan slå fast att han har, heter Lindrig Kognitiv Funktionsnedsättning. Inte mycket att komma med i en tvist som denna.
Det där låter som ett annat ord för "korkad"...

S
ylven ylven skrev:
Det där låter som ett annat ord för "korkad"...
Ja, det har du rätt i, men faktum är att den diagnosen når inte ens så "högt".

Symptomen är så milda att inte ens familj och nära vänner alltid märker någon skillnad.

Här är en bra beskrivning från nätet

If you have mild cognitive impairment, you may be aware that your memory or mental function has "slipped." Your family and close friends also may notice a change. But these changes aren't severe enough to significantly interfere with your daily life and usual activities.
Den engelska benämningen är Mild Cognitive Impairement.

• Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Ja, det har du rätt i, men faktum är att den diagnosen når inte ens så "högt".

Symptomen är så milda att inte ens familj och nära vänner alltid märker någon skillnad.

Här är en bra beskrivning från nätet

Den engelska benämningen är Mild Cognitive Impairement.
Jag är inte insatt i begreppet, men "mild" får mig att tro att det är vad som ryms i normalspektrat, låt vara nedre delen, vilket inte på något sätt hindrar en från normalt liv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.