8 377 läst ·
2 svar
8k läst
2 svar
Julas paviljong sönderblåst, tillbehör?
Hej!
Vi köpte för två år sedan en paviljong av märket Axley. Taket har blåst/vittrat sönder så vi tänkte beställa ett nytt. Döm till min förvåning att Jula nu har en helt annan paviljong med ett tak som inte passar den gamla stommen. Tydligen är den gamla stommen mycket sämre än den vi har, så det är inte aktuellt att göra sig av med en fullt fungerande stomme och köpa en ny sämre. Gissningsvis måste det finnas massvis med folk som köpt den gamla stommen och som nu sitter med ett sönderblåst tak till en bra stomme och som har samma problem som vi har. Vart kan man hitta reservdelar till detta? Jag har sökt som en galning efter "Axley", men de verkar inte existera som företag utan är något varumärke som tillverkas under Julas namn. Har kontaktat Julas kundservice, men de bryr sig inte utan det är bara "tyvärr".
Finns det något hopp? Vi är toknöjda med paviljongen, men inte med taket.
Det är denna paviljong vi menar
Lyxpaviljong | Ram av pulverlackerat stål | AXLEY | Jula
/S
Vi köpte för två år sedan en paviljong av märket Axley. Taket har blåst/vittrat sönder så vi tänkte beställa ett nytt. Döm till min förvåning att Jula nu har en helt annan paviljong med ett tak som inte passar den gamla stommen. Tydligen är den gamla stommen mycket sämre än den vi har, så det är inte aktuellt att göra sig av med en fullt fungerande stomme och köpa en ny sämre. Gissningsvis måste det finnas massvis med folk som köpt den gamla stommen och som nu sitter med ett sönderblåst tak till en bra stomme och som har samma problem som vi har. Vart kan man hitta reservdelar till detta? Jag har sökt som en galning efter "Axley", men de verkar inte existera som företag utan är något varumärke som tillverkas under Julas namn. Har kontaktat Julas kundservice, men de bryr sig inte utan det är bara "tyvärr".
/S
S steve5432 skrev:Hej!
/S
Hej
Har hänt exakt samma sak med min paviljong från jula. Samma modell också. Har du hittat någon lösning på taket? Stommen och väggarna är kvar bara taket som har gått sönder.
Är stommen av gedigen kvalité och har ett mått som funkar bra för er så ta med den sönderblåsta takduken till någon skräddare som syr typ båtkapell o liknande.S steve5432 skrev:
Lägg några tusenlappar på att låta en yrkesman sy ett ordentligt tak med material av bra kvalité så behöver du inte tänka mer på detta sen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur kan jag få tag i en fjärrkontroll till Julas markiser
Altan & Uteplats -
Tygtaket till paviljongen har denna blåsiga säsong ......
Altan & Uteplats -
Paviljong 4x6 m, finns det?
Altan & Uteplats -
Hur kopplar jag Julas utslagsback till gammalt avloppsrör (DN90)?
Vatten & Avlopp -
Stadiga paviljonger med kanalplast?
Altan & Uteplats