Byggahus.se

Jula LED lysrörsarmatur

1. V
    Verktygstokig · Nivå 22
    Beror som sagt på vad man ska göra. 1000 lumen kommer man långt på men ska man göra något pilligt så behöver man ändå extra belysning där. Jag har ca 2000 lux i min snickarbod (1 lux är 1 lumen / kvadratmeter).

2. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    Tror det är denna jag har. Har en i mitt 56m2 garage lyser upp bra och utan flimmer. Tänker mig skaffa 4st till när jag målat invändigt

3. -RB-
    Renoverare · Nivå 13
    Jag har 5 st i min "verkstad" i källaren på ca 22 m2. Takhöjd ca 2 m. Det är bra med ljus, men jag skulle inte haft något emot åtminstone 1 armatur till.
    Mikael_Ls förslag ovan om 3x3 är nog minimum i ett mekargarage på 7x7 m. I alla fall i min ålder.

• Laddar…
  4. Q
    Medlem Nivå 3
    Tack för tipset. Var har du monterat dessa? Det är ju bara IP20 och jag skulle vilja ha minst IP21 i garaget och tvättstugan, men jag är kanske för känslig. Det verkar mest bara finnas IP20 och IP65, det ena är lite klent och det andra onödigt i mina ögon.

5. H
    Medlem · Nivå 8
    I ett garage. Dom är slutna så det går inte att komma in i dom om man inte börjar skruva isär dom.

Finns även här om du känner dig bekväm med att beställa från utlandet:

https://1led.lt/en/2/14291/led-ceiling-light-batten-1200

Redigerat 9 nov 07:41
    • Laddar…
  6. S
    Medlem Nivå 7
    Upptäckte nu att produkten utgått ur sortimentet.

/Mats

7. Q
    Medlem Nivå 3
    Inga större problem att beställa från utlandet och den var ju IP65, men jag hittar ingen som är på 4000K också.
    Är du säker på att de du satt upp i garaget är IP20?

8. S
    Medlem Nivå 7
  9. S
    Medlem Nivå 7
  10. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
  11. S
    Medlem Nivå 7
    Och är nöjd?

Mats

12. davveno1
    Medlem Nivå 7
    Den är jag också lite nyfiken på, lite mer slimmad.

13. H
    Medlem · Nivå 8
    Japp.
    Dock inte i mitt eget garage men dom är beställda från den svenska hemsidan jag länkade till.

Hittade den utländska sidan först efter vi beställt från Sverige.

Jag skulle tro att det är samma ip-klassning på dom men att sajterna bara skrivit olika.

14. P
    Medlem Nivå 6
    jag har 4 st. 2x36 W i garaget samt 1 st. 2x18 W över den tilltänkta arbetsbänken. Dessutom har jag en uppsjö av vägguttag som bekanta gärna upplyser mig om när de är på besök (precis som om jag inte kände till det).
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20191109_132147_6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20191109_132208_1.jpg

15. Q
    Medlem Nivå 3
    När jag flyttade in i huset droppade det från taket i garaget, troligtvis var det för att ett stuprör var täppt och läckte längs fasaden och det har inte droppat sedan jag rensat den. Jag vill ändå inte köpa något som jag tror är IP65, men inte är det, så jag tvekar lite.

Men tack igen för tipset, det är bra priser där.