Byggahus.se

Jotun våtrumsväv åt fel håll?

1. fladderapa
    Medlem · 2 inlägg

fladderapa

Medlem
    Hej, jag har köpt följande produkt och påbörjat montering. Jag såg nu att jag satt ena längan åt ena hållet och den andra längan åt det andra hållet. Hur mycket av en katastrof är det, behöver jag jag riva ner och börja om, eller behåller väven sina egenskaper trots att den är felmonterad?

https://www.jotun.com/se/se/b2c/products/professional/glfiberstrie-for-vaatrom-finstruktur.aspx

Sen vill jag bara dubbelkolla vilken sida som ska vara mot väggen. Ena sidan är lite mer gulaktig och typ impregnerad - lite mer glansig/plastig i sin natur. Den andra sidan är något mer tygliknande och nästan lite fintrådig - ytan är också mer vit i sin nyans. Vilken av dessa ska vara mot väggen?

2. E
    Medlem · 4 inlägg

Ea_gbg

Medlem
    Hej!

Fick du något svar på hur den ska sitta? Vi ska nämligen måla vårt badrum om någon vecka och funderar på samma våtrumsväv. Vi är även lite nyfikna på om du kan lägga ut bild på hur det blev efter du målade? Syns strukturen genom färgen?

/Erik

3. fladderapa
    Medlem · 2 inlägg

fladderapa

Medlem
    Japp jag mailade och fick följande svar:

"..det skall stå back på väven när du rullar ut den. D.v.s insidan av rullen skall vara in mot väggen och således utsidan på rullen skall vara utåt."

Jag bifogar 3st bilder tagna från olika vinklar/avstånd. Man ser struktur men den är inte supergrov!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.