Byggahus.se

Jordhögar en bit från husväggen under vintern

1. V
    Medlem · 105 inlägg
    Vet inte om det här riktigt är rätt forum för detta men jag testar.

Har hållt på och bygga en altan under sommaren och som en del i detta fick jag gräva bort en del jord. Denna jord dumpade jag temporärt i små högar längst med ena husväggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_4106.jpg

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_4105.jpg

Håller nu på och prioriterar sysslor inför vintern och funderar lite på om jag bör ta bort dessa högar innan snön kommer, eller om det utan problem kan vänta tills nästa år? Det jag tänker skulle kunna vara problem är att det blir en lätt sluttning in mot grunden på baksidan av dessa högar och om det kan bli ett problem med snösmältning eller liknande (dränerade om huset förra året så den borde vara i gott skick).

Vi har även tänkt att lägga en grus-/plattläggning längs med huset nästa år så på sätt och vis vore det smidigt att gräva allting samtidigt då, om det känns säkert att avvakta...

Det kanske är en dum fråga men eftersom jag är rätt ny som husägare tänkte jag att det var bra att fråga!

2. V
    Medlem · 105 inlägg
    Någon som har några kloka tankar :)?

3. Bästa svaret

useless
    Lök. · Gävleborg · 19 375 inlägg

useless

Lök.
    Ingenting kommer att hända.

• Laddar…
  4. V
    Medlem · 105 inlägg
    Tack, precis det jag ville höra :)!

5. M
    Husägare · Östergötland · 2 210 inlägg

Magnus E K

Husägare
    Förutom att det blir lite tråkig utsikt från källarfönstren för eventuella regimkritiker som ni behöver gömma i källaren senare under vintern.

6. V
    Medlem · 105 inlägg
    Haha, shit det tänkte jag inte på - får spåna vidare på en alternativ lösning där!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.