Jag har fått en jordfräs efter min far som har varit oanvänd i minst 5 år.
Inga problem att dra i startsnöret och det kommer en gnista. Det blev jag varse om när jag testade och fick en rejäl kyss (råkade hålla i den oisolerade delen av tändkabeln).
Någon soppa finns inte i. Skylten vid tanken är oläslig. Någon som vet om det är 4-takt eller 2-takt som ska användas? Jag har haft två gräsklippare med B&S motorer och de har varit 4-takt.
Någon som är intresserad av maskinen? Du får den billigt!

• Använd jordfräs med rost och slitagemärken på grässtycke, märkesloggan delvis synlig, oklar bränsletyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O olotor skrev:
Inga problem att dra i startsnöret och det kommer en gnista. Det blev jag varse om när jag testade och fick en rejäl kyss (råkade hålla i den oisolerade delen av tändkabeln).
Någon soppa finns inte i. Skylten vid tanken är oläslig. Någon som vet om det är 4-takt eller 2-takt som ska användas? Jag har haft två gräsklippare med B&S motorer och de har varit 4-takt.
sitter det en liten plugg nedanför bränsletanken så är det en 4t..
Annars så är det en 2t..
jag gissar på en 4t då motorn är vit..

Jag brukar tänka:
Går det att fylla olja för motorsmörjning:
Ja = 4-takts aspen
Nej = 2-takts aspen.

Jag hoppas min tanke är rätt.

• Gilla
Krux och 1 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Jag brukar tänka:
Går det att fylla olja för motorsmörjning:
Ja = 4-takts aspen
Nej = 2-takts aspen.

Jag hoppas min tanke är rätt.
jodå.
Men Briggs hade vit, röd, svart motor..

Motorn på bilden är en fyrtaktsmotor. Ljuddämparen sitter högst upp på cylindern i anslutning till en avgasventil och inte längst ner som den gjort om det var en tvåtaktare.

Tack, jag ser nu en plugg för "oil" vilket innebär att det är en fyrtakt.

O olotor skrev:
intresserad. lasse-58@hotmail.com

Den är såld, ursäkta sent svar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.