1 356 läst ·
12 svar
1k läst
12 svar
Jämna ut områden för att lägga laminatgolv
Hej,
Jag ska lägga laminatgolv på ett befintligt golv i ett rum. Jag ska även riva en inbyggd garderob som finns i rummet. Misstänker att det är sand under garderoben då en annan lägenhet i föreningen hade likadant. Då undrar jag hur jag kan jämna ut tomrummet för att det ska komma i nivå med det nuvarande golvet (vill lägga laminatgolv på detta). Området är ca 180 x 60 cm.
/Sohail
Jag ska lägga laminatgolv på ett befintligt golv i ett rum. Jag ska även riva en inbyggd garderob som finns i rummet. Misstänker att det är sand under garderoben då en annan lägenhet i föreningen hade likadant. Då undrar jag hur jag kan jämna ut tomrummet för att det ska komma i nivå med det nuvarande golvet (vill lägga laminatgolv på detta). Området är ca 180 x 60 cm.
/Sohail
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Finns det reglar där så kan ju en lagom tjock träskiva bli tillräckligt jämnt för ett laminatgolv.Sohail93 skrev:
Hej,
/Sohail
Jag tror inte du kan bestämma exakt hur du ska göra innan du ser hur det verkligen ser ut. Flytspackla direkt uppe på sand låter konstigt t.ex.
Jag får tillträde till lägenheten om två veckor så då får vi se! Om det funkar med bara en träskiva skulle det vara toppen. Skulle det annars funka att ha något emellan flytspacklet och sanden?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Jag har för mig att hantverkaren hade ut lite husfix ovanpå sanden i ett litet långsmalt hål efter en borttagen vägg i vår lägenhet.Sohail93 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur ska jag jämna av en platta gjuten med fullflyt-betong?
Grund & Markarbeten -
Jämna ut hål innan spackling?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur gör jag bäst vid ojämna innerväggar i kök, regla ut?
Byggmaterial & Byggteknik -
Jämna ut golv i tidigare garage
Golv -
Hur jämna ut marken så att det lutar svagt ut, bort från torpet?
Grund & Markarbeten