Byggahus.se

Jag skulle behöva lite roudup med glyfosat

1. V
    Hobbysnickare · Stockholm · 743 inlägg

vanpire

Hobbysnickare
    Köpte från Bulgarien. Kom fram häromdagen typ 1,5 vecka efter beställningen.

• Laddar…
  2. H
    Medlem · 1 261 inlägg
    Jag hittar det inte på Tyska amazon, så är nog svårt att får tag på i tyskland med?

3. S
    Medlem · 138 inlägg

saltet

Medlem
    Sök på svenska Amazon och skriv glyfosat. Då kommer en spansk leverantör upp.

• Laddar…
  4. L
    Medlem · Stockholm · 137 inlägg

lingonlingon

Medlem
  5. M
    Medlem · frankrike · 877 inlägg

maria01

Medlem
    Eller så knackar du dörr oss nån bonde så får du dom riktiga medlen

6. J
    Medlem · 32 inlägg

JY82

Medlem
    Olagligt att importera, inneha och använda i Sverige.. kan vara bra att veta, men det är ju så klart upp till var och en om man gör det ändå..

7. S
    Medlem · Stockholms · 1 770 inlägg

sunqan

Medlem
  8. J
    Medlem · 32 inlägg

JY82

Medlem
  9. J
    Medlem · 32 inlägg

JY82

Medlem
    För att förtydliga, det är lagligt att köpa en produkt som innehåller glyfosat i Sverige, försedd med svensk etikett och använda den enligt det som är beskrivet på etiketten. Det är inte lagligt att importera, inneha eller använda samma produkt från EU..

10. S
    Medlem · Stockholms · 1 770 inlägg

sunqan

Medlem
    Har du en källa på det?

11. J
    Medlem · 32 inlägg

JY82

Medlem
    EU direktivet 1109/2009, står i bekämpningsmedelslagstiftningen i Sverige. Har inte koll på precis var, det är liksom rätt självklart hit reglerna är. Jag jobbar med registrering och utveckling av bekämpningsmedel i Europa och har gjort så i många år..

12. G
    Medlem · 1 490 inlägg
    Det är felaktigt. Det är olagligt för privatpersoner. De övriga 99% av användandet är fullt lagligt. Man behöver vara köpa genom ett bolag och inneha en sprutlicens. I princip alla grönsaker man äter som ej är ekologiska är besprutade med Glyfosat.

13. J
    Medlem · 32 inlägg

JY82

Medlem
    Det var därför jag förtydligade lite, produkter innehållande glyfosat kan köpas lagligt I Sverige, men ska då vara försedda med svensk etikett och ett svenskt registreringsnummer hos KEMI . Sen är inga grönsaker besprutade med glyfosat, ligger lite i sakens natur att glyfosat slår ihjäl växter... däremot kan marken som grönsakerna växer på vara behandlad med glyfosat innan eller efter grönsakerna växte där..

• Laddar…
  14. J
    Medlem · 239 inlägg

JohanN03

Medlem
    Är det olagligt eller ej i Sverige? Min köpesannons på Byggahus.se blev bortagen.

• Laddar…
  15. J
    Medlem · 239 inlägg

JohanN03

Medlem
    Hur får man sprutlicens? Jag brukar spruta två gånger i veckan, minst. Trots att jag saknar licens.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.