Är det helt kört att få tag i det nu? Jag hittar inget vettigt på svenska sidor, men det är inte förbjudet ännu.
Gärna koncentrerat, men inte så stor mängd. Jag vill ha det för att kontrollerat spruta ner det i tammarna på parkslide.
Alltså inte till annat ogräs eller grusvägar eller så.
Har ni tips på var jag kan köpa det?
Gärna koncentrerat, men inte så stor mängd. Jag vill ha det för att kontrollerat spruta ner det i tammarna på parkslide.
På ebay finns det hela tiden säljare från bland annat tyskland. Jag köpte för ett par år sedan från https://www.agrigem.co.uk/ men det var innan brexit. Numera kommer det väl med en tullavgift på deras priser.J Jag12345 skrev:Är det helt kört att få tag i det nu? Jag hittar inget vettigt på svenska sidor, men det är inte förbjudet ännu.
Tull kommer bara på större köp över 1600kr.
Du tänker nog på momsen.
Är det inte dags för någon att göra affär på det här med tanke på alla som är så uppskrämda här på byggahus? Hyr en skåpbil och kör till Tyskland och istället för öl som på studenttiden så kommer ni hem med roundup istället 
Är det någon som vet om det är lagligt att ta in? Riskerar man något liksom? Hittar ingen tydlig info om detta, bara om att själva användandet kommer förbjudas i privata trädgårdar för privatpersoner (eller är förbjudet redan?)