Byggahus.se
Är det helt kört att få tag i det nu? Jag hittar inget vettigt på svenska sidor, men det är inte förbjudet ännu.
Gärna koncentrerat, men inte så stor mängd. Jag vill ha det för att kontrollerat spruta ner det i tammarna på parkslide.
Alltså inte till annat ogräs eller grusvägar eller så.
Har ni tips på var jag kan köpa det?

• Gilla
  • Haha
blomknopp och 2 till
  • Laddar…
J Jag12345 skrev:
Är det helt kört att få tag i det nu? Jag hittar inget vettigt på svenska sidor, men det är inte förbjudet ännu.
Gärna koncentrerat, men inte så stor mängd. Jag vill ha det för att kontrollerat spruta ner det i tammarna på parkslide.
Alltså inte till annat ogräs eller grusvägar eller så.
Har ni tips på var jag kan köpa det?
På ebay finns det hela tiden säljare från bland annat tyskland. Jag köpte för ett par år sedan från https://www.agrigem.co.uk/ men det var innan brexit. Numera kommer det väl med en tullavgift på deras priser.

Tull kommer bara på större köp över 1600kr.

• Gilla
matilonn och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Tull kommer bara på större köp över 1600kr.
Stämmer inte. Jag importerade en flaska för 300kr Fick betala tull 14kr samt en administrativavgift på 75 kr.
Så räkna med att du får lite tull. Som tidigare nämnts Ebay finns det på.

• Gilla
  • Haha
remrag och 7 till
  • Laddar…
Du tänker nog på momsen.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Du tänker nog på momsen.
Du det gör nog! haha fel av mig. Inte lätt att hålla isär alla begrepp om beskattning av oss svenskar....

• Gilla
  • Wow
drakbane och 3 till
  • Laddar…
Är det inte dags för någon att göra affär på det här med tanke på alla som är så uppskrämda här på byggahus? Hyr en skåpbil och kör till Tyskland och istället för öl som på studenttiden så kommer ni hem med roundup istället :rofl:

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
TommyFIN och 11 till
  • Laddar…
Okej, jag kan handla från ebay, vad ska jag söka på eller kolla efter? Är det olika koncentrat?

• Gilla
Currys
  • Laddar…
Det finns på amazon också från en spansk leverantör. sök på glyfosat får du upp den.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
På eBay finns det från en bulgarisk leverantör.
Både Bulgarien och Spanien är med i EU så utan moms behov.

• Gilla
shimrod och 1 till
  • Laddar…
J Jag12345 skrev:
Okej, jag kan handla från ebay, vad ska jag söka på eller kolla efter? Är det olika koncentrat?
’Du kan söka på weedkiller också

• Gilla
Jag12345
  • Laddar…
S saltet skrev:
’Du kan söka på weedkiller också
Tack, beställde nu.

• Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
J Jag12345 skrev:
Tack, beställde nu.
’Köpte på Amazon från Spanien. Kom på en vecka.

• Gilla
epidemi och 1 till
  • Laddar…
J Jag12345 skrev:
Tack, beställde nu.
Länk?

M
Är det någon som vet om det är lagligt att ta in? Riskerar man något liksom? Hittar ingen tydlig info om detta, bara om att själva användandet kommer förbjudas i privata trädgårdar för privatpersoner (eller är förbjudet redan?)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.