Byggahus.se

Har du också problem med Outl1 och/eller Tianchen S520

• Antal röster
    6
  • Omröstningen stängd .
Nu har jag både S520 och E1750 på tomten! Man är väl inte riktigt klok då......

Hej, försök att skriv till Tianchen direkt på engelska om du inte får napp här(dom säljer på många marknader, men det är bäst att man får rätt saker). Tillverkningsnummer, serienummer moderkort till powerstation, pris osv.. Sug in alla uppgifter, plus hur stor plastikplattan är. Det är inte så högtidligt när det gäller kineser. Numera tillkommer moms och ev tull för varor i från Kina. Jag borde komma ihåg hur kortet i laddstationen ser ut, då jag har bytt kort både i laddstationen och kort i klipparen, men det gör jag inte. Man skall inte ha grova händer, som mina, för jag tyckte allt var gjort för barnfingrar, inte mina medisterkorvfingrar. Vad jag därmot kommer ihåg är att det fanns en skruv med en sladd i laddstationen, som måste dras hårt(inte så det spricker) för den hade lite svårt att få tillräckligt bra kontakt med metallen(det kom ett PM ifrån Outl1). Använd 4.40 eller liknande kontaktspray, när du skruvar dit den.

Min S520 är inne på 4-året. Jag kör ända till slutet på november innan jag tar in den. Går varje dag, det har inte varit något strul alls sen första chocken!. När jag fått bytt allt, som Outl1 skickade till mig utan kostnad.
Det blev en skillnad, som natt och dag. Jag kan numera också titulera mig som kvarterets mäster robotklippägare. På min tomt kör S520 och E1750 samtidigt! På en timme har dom klipp hela gräsmattan 12-1300 kvm, sån fart.

Jag ser att displayen börja tappa lite skärpa i texten på S520. Batteriet har hållit utan problem, men bör vara färdigt efter denna säsongen. Det är en sällsynt robust maskin och står sig väl i konkurrens med Husqvarna, vilket förvånat mig.. 2 grannar har Husqv och en har Gardena silence tror jag den heter. Min bror har en Husqv, nu fem år och skrotad, han bor en bit härifrån.. Den äldste Husqv, som kört 4 år i kvarteret, har haft det riktigt jobbigt. Problem på våren och proffsreparationer. Sen kom juli och den stannade igen och proffsreparationer.
I slutet på augusti var det dags igen och då bad grannen om hjälp! Jag hittade den bäste Husqv-reparatören i södra Sverige som var unversitetsstuderande och hade detta som hobby eller extra knäck. Allt fixat efter en helg. Brorsans Husqv. var det värre med. Den, sa proffsen, det är inte lönt att göra vid den. 2 Husqv-ägare, som lagt mycket pengar på reparationer.
Det var därför jag köpte E1750 och när jag köpt en, så köpte jag ytterligare en för slutreapriset 3000:-! Det var Smart, Roligt och Billigt!
Brorsan fick den ena och jag tog den andra.
Min E 1750 fick problem med höger styrmotor redan efter en vecka och jag skrev till Outl1 och förklarade problemet. Efter en vecka så fick jag e-post och ett paket med en ny motor. Sen kom det uppföljningsbrev som frågade om jag fått den hjälp jag behövt. Den är monterad och nu rullar den som den skall. Har inte haft några andra problem. WiFi kan jag förstå att man har problem när man vill installera maskinen. Börja med att sätt mobilen i flygplansläge och kör sedan efter medföljande beskrivning, men helt enkelt är inte android-WiFi installation.
E1750 är en mycket nättare maskin och betydligt mer energisparande jämfört med S520. Vikt hälften, kortare och kvickare i körningen. Det skall bli spännande att följa dom framåt sommaren!

Outl1 är ett j***a skojjar företag, dom säljer enbart skrot men beskriver produkterna som det bästa.

Håll er så långt borta från detta företag, köper ni från dom och det går sönder så tro INTE att ni kommer få nån hjälp.

Konstigt att ingen myndighet stänger ner detta skojjar företag.

• Gilla
Markuss12
  • Laddar…
G Gixxerturbo1000 skrev:
Outl1 är ett j***a skojjar företag, dom säljer enbart skrot men beskriver produkterna som det bästa.

Håll er så långt borta från detta företag, köper ni från dom och det går sönder så tro INTE att ni kommer få nån hjälp.

Konstigt att ingen myndighet stänger ner detta skojjar företag.
Jag har köpt mycket av Outl1 (kanske mer än vad jag brukar) och det fungerar.
Låt se
Stor studsmatta.
3 robotgräsklippare(1 Tianchen och 2 1750),
varmvattenberedare med behållare värmepatron och 3 separata kopparslingor, 1 amerikansk värmepump och lite diverse annat...
sammanlagda värdet ca 65000:- - 70000:-
Tianchen S520 hade vi lite problem med ett kretskort + en jordpunkt i maskinen när den var ny. Jag fick vänta ett bra tag innan kretskortet kom. Bytte kretskortet och fick anvisningar om jordfelet. Men sen har den verkligen varit en trotjänare av stora mått och bara rullat ut klippt och in i station alla dagar i veckan. 1 styrmotor på den ena 1750 brände sönder efter att fastnat i ett par rötter. Fick en ny motor, som jag monterade. Kostnadsfritt.
Skriver man vänligt till kundservice, utan en massa otrevligheter och väntar på svar, samt har i åtanke att det är ett Outlett företag, som erbjuder billiga produkter med begränsad service. Har man dessutom ingen lust att skruva och fixa själv så skall man inte köpa i från ett outlett företag. Vill man ha fullservice, så får man vända sig till en sådan firma. Det är väl Bygghemma, som köpt in en bit av företaget( eller hela), så dom följer säkert hur Outl1 förhåller sig till kunder.
Så dom säljer inte enbart skrot och dom är absolut hjälpsamma om man för en dialog på ett trevligt sätt.
Det gäller för övrigt när man är i kontakt med alla företag!

A Anders12345 skrev:
:mad:

Köp inte produkten.
Den fungerar uselt. Maskinen rymmer, maskinen faller i bitar, maskinen fastnar och beter sig helt opålitligt.

Outl1 har en skrämmande service. Man kan inte prata med verkstaden, man kan inte besöka verkstaden och man gör allt för att få alla fel att antingen repareras av konsumentetn själv eller få det till att det är konsumentens fel att den inte klipper korrekt och fungerar korrekt.

Jag har haft en Roboclip i 10 år minst och den har aldrig rymt eller betett sig som denna maskin. Att få service vid problem var inget problem alls och man kunde lämna in maskinen. Det enda sättet att kontakta service på Outl1 är via mejl som de sköter dåligt.
De vägrar ta emot besök i sin verkstad.

Jag har väntat på ett utslag i ARN under hela vintern och jag har haft en opartisk besiktningsman som bedömt maskinens funktion som konstaterat att jag gjort allt i min makt för att få den att fungera.

ARN har konstaterat att Outl1 är skyldiga att ge mig en ersättning samt att reparera min maskin så den fungerar fullt. Detta trots att jag helst inte vill ha med leverantör eller maskin att göra. I värsta fall får jag leva med det. Tyvärr vägrar Outl1 att svara när jag ber dom om att uppfylla utslaget i ARN vilket är uselt eftersom de har sagt sig följa ARN.

Detta är en riktigt dålig situation. Jag har meddelat Outl1 att jag kommer att bli skarpare och kontakta ARN, och andra som kan visa hur dåligt de skött detta. Det är ett första steg att skriva i detta forum där jag sett att andra uttryckt samma frustration om Outl1.se och Tianchen S520.

VAD SKA MAN GÖRA OCH TÄNKA?

/Anders i Sollentuna
Man ska inte ge sej.
Skriv ALLT dumt som Outl1 gör här och visa alla andra hur uselt företaget är.
Mej tog det ett helt år att få mina pengar tillbaka efter att ha köpt en synnerligen usel så kallad gräsklippare.
Stå på dej.
Ge dej ALDRIG.
Skriv allt så alla får veta vilken nivå deras service ligger på.

B BCAB skrev:
Jag har köpt mycket av Outl1 (kanske mer än vad jag brukar) och det fungerar.
Låt se
Stor studsmatta.
3 robotgräsklippare(1 Tianchen och 2 1750),
varmvattenberedare med behållare värmepatron och 3 separata kopparslingor, 1 amerikansk värmepump och lite diverse annat...
sammanlagda värdet ca 65000:- - 70000:-
Tianchen S520 hade vi lite problem med ett kretskort + en jordpunkt i maskinen när den var ny. Jag fick vänta ett bra tag innan kretskortet kom. Bytte kretskortet och fick anvisningar om jordfelet. Men sen har den verkligen varit en trotjänare av stora mått och bara rullat ut klippt och in i station alla dagar i veckan. 1 styrmotor på den ena 1750 brände sönder efter att fastnat i ett par rötter. Fick en ny motor, som jag monterade. Kostnadsfritt.
Skriver man vänligt till kundservice, utan en massa otrevligheter och väntar på svar, samt har i åtanke att det är ett Outlett företag, som erbjuder billiga produkter med begränsad service. Har man dessutom ingen lust att skruva och fixa själv så skall man inte köpa i från ett outlett företag. Vill man ha fullservice, så får man vända sig till en sådan firma. Det är väl Bygghemma, som köpt in en bit av företaget( eller hela), så dom följer säkert hur Outl1 förhåller sig till kunder.
Så dom säljer inte enbart skrot och dom är absolut hjälpsamma om man för en dialog på ett trevligt sätt.
Det gäller för övrigt när man är i kontakt med alla företag!
Av vilken anledning ska kunden ta arbetet med att rätta till defekta produkter som företaget lämnat garanti på?

För att just Outl1 inte tycker att dom inte ska behöva ha nåt ansvar för det dom säljer.
Deras affärsidé bygger på att köpa så billiga saker som möjligt från Kina och sen sälja dom här med rejäl förtjänst.
Skippar man dessutom allt det där med garanti så tjänar man än mer.
Det hela bygger på att luras och inget annat.

• Gilla
legion och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.