Byggahus.se

JÄTTEVARNING FÖR Outl1 och Tianchen S520

Har du också problem med Outl1 och/eller Tianchen S520

Omröstning avslutad 2016-06-12.
  1. Ja

50,0%
  2. Nej

33,3%
  3. Lite

0 röster
    0,0%
  4. Har anmält dom till ARN

0 röster
    0,0%
  5. Vill samarbeta för att påverka

33,3%
  1. B
    Medlem · 41 inlägg

BCAB

Medlem
    Nu har jag både S520 och E1750 på tomten! Man är väl inte riktigt klok då......

Hej, försök att skriv till Tianchen direkt på engelska om du inte får napp här(dom säljer på många marknader, men det är bäst att man får rätt saker). Tillverkningsnummer, serienummer moderkort till powerstation, pris osv.. Sug in alla uppgifter, plus hur stor plastikplattan är. Det är inte så högtidligt när det gäller kineser. Numera tillkommer moms och ev tull för varor i från Kina. Jag borde komma ihåg hur kortet i laddstationen ser ut, då jag har bytt kort både i laddstationen och kort i klipparen, men det gör jag inte. Man skall inte ha grova händer, som mina, för jag tyckte allt var gjort för barnfingrar, inte mina medisterkorvfingrar. Vad jag därmot kommer ihåg är att det fanns en skruv med en sladd i laddstationen, som måste dras hårt(inte så det spricker) för den hade lite svårt att få tillräckligt bra kontakt med metallen(det kom ett PM ifrån Outl1). Använd 4.40 eller liknande kontaktspray, när du skruvar dit den.

Min S520 är inne på 4-året. Jag kör ända till slutet på november innan jag tar in den. Går varje dag, det har inte varit något strul alls sen första chocken!. När jag fått bytt allt, som Outl1 skickade till mig utan kostnad.
    Det blev en skillnad, som natt och dag. Jag kan numera också titulera mig som kvarterets mäster robotklippägare. På min tomt kör S520 och E1750 samtidigt! På en timme har dom klipp hela gräsmattan 12-1300 kvm, sån fart.

Jag ser att displayen börja tappa lite skärpa i texten på S520. Batteriet har hållit utan problem, men bör vara färdigt efter denna säsongen. Det är en sällsynt robust maskin och står sig väl i konkurrens med Husqvarna, vilket förvånat mig.. 2 grannar har Husqv och en har Gardena silence tror jag den heter. Min bror har en Husqv, nu fem år och skrotad, han bor en bit härifrån.. Den äldste Husqv, som kört 4 år i kvarteret, har haft det riktigt jobbigt. Problem på våren och proffsreparationer. Sen kom juli och den stannade igen och proffsreparationer.
    I slutet på augusti var det dags igen och då bad grannen om hjälp! Jag hittade den bäste Husqv-reparatören i södra Sverige som var unversitetsstuderande och hade detta som hobby eller extra knäck. Allt fixat efter en helg. Brorsans Husqv. var det värre med. Den, sa proffsen, det är inte lönt att göra vid den. 2 Husqv-ägare, som lagt mycket pengar på reparationer.
    Det var därför jag köpte E1750 och när jag köpt en, så köpte jag ytterligare en för slutreapriset 3000:-! Det var Smart, Roligt och Billigt!
    Brorsan fick den ena och jag tog den andra.
    Min E 1750 fick problem med höger styrmotor redan efter en vecka och jag skrev till Outl1 och förklarade problemet. Efter en vecka så fick jag e-post och ett paket med en ny motor. Sen kom det uppföljningsbrev som frågade om jag fått den hjälp jag behövt. Den är monterad och nu rullar den som den skall. Har inte haft några andra problem. WiFi kan jag förstå att man har problem när man vill installera maskinen. Börja med att sätt mobilen i flygplansläge och kör sedan efter medföljande beskrivning, men helt enkelt är inte android-WiFi installation.
    E1750 är en mycket nättare maskin och betydligt mer energisparande jämfört med S520. Vikt hälften, kortare och kvickare i körningen. Det skall bli spännande att följa dom framåt sommaren!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.