Byggahus.se

Jättehöga garderober i vinkel

859 läst  24 svar

1. D
    Renoverare Nivå 4
    Jag köpte detta när jag byggde skjutdörrar och kapade till mina i 8 mm mdf. Maxhöjd 2588

2. N
    Medlem Nivå 4
    Bilder mottas tacksamt vid tillfälle.

Angående hörnet är det vad det är. Har kikat på Ikeas lösning för garderobshörn och tycker det ser ut som att hörnet går att använda, även om det inte blir som en vanlig garderob.

3. T
    Medlem Nivå 5
    Jag skall försöka ordna.

Du har väl antagligen golvsil i närheten av tekniken? Se bara till att golvvlutningen är konstant över hela linjen där skjutdörren kommer.

4. B
    Medlem · Nivå 18
    Är det en privat KLK eller är det meningen att gäster ska gå igenom den på väg till badrummet?
    I det senare fallet förstår jag att man vill dölja innehållet. Går det inte att flytta in förvaringen längs innerväggen till sovrummet för att slippa ett hörn som är bökigt och svårt att utnyttja. Alltså i princip vända öppningen på de garderoberna åt andra hållet. Det blir ju ändå lika bred korridor till badrummet.

Behövs nog ingen speciallösning till det.

Jag har för mig att en del av Elfas och Mirros skjutdörrar kan beställas i den höjden, men eftersom de är topphängda kan man också sätta en balk/regel i taket som man sen hänger dörrarna i.

5. N
    Medlem Nivå 4
    Hej,
    Det är privat. Gäster och övriga familjemedlemmar ska förvisas till annat badrum.

6. B
    Medlem · Nivå 18
    Personligen skulle jag då avstå från dörrar för att jag tycker att besväret/otrivseln med dörrar i ett rätt trångt utrymme är mycket större än otrivseln med att se mina och sambons kläder på vägen till badrummet. Det är rätt lite golvutrymme att samsas två på och dessutom få situationer där man inte kan öppna en dörr/skjutdörr för att sambon står i vägen eller tittar på kläder som då skulle skymmas är mycket störande på morgonen när alla har bråttom på väg till jobbet.

Att vara utan dörrar är kanske en bra anledning till att går att hålla det snyggt i framtiden också och inte knö in kläderna eftersom det i alla fall inte syns.

7. N
    Medlem Nivå 4
    Har kikat runt på nätet efter höga skjutdörrar. De högsta jag hittat är upp till 280 cm. Tycker det borde gå att få tag på högre. Nån som har några tips?

8. B
    Medlem · Nivå 18
    Problemet är nog att de blir tyngre ju högre de är och att vridmomentet när man trycker dem åt sidan blir stort. Men för sällan använt utrymme fungerar ju dörrar bra även i trånga utrymmen.

9. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 18
    Fast skulle inte så höga dörrar också se konstigt ut?
    Jag hade nog velat bryta av och ha luckor eller mindre skjutdörrar ovanför.

10. T
    Medlem Nivå 5
Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka