Jämförelse: Priser på verktyg hos Gekås i Ullared vs billigast på Prisjakt

7k läst  52 svar

1. Redaktionen
    Medlem Nivå 7
    reez gillar
  2. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 14
    Jag trodde aldrig jag skulle vara intresserad av att ta mig till Ullared förrän nu:thinking:

3. P
    Medlem · Nivå 9
    Jag köpte trallskruv jättebilligt på Gekås häromåret. När jag ändå var där för att hämta upp frugan så passade jag på att kolla runt lite och hittade lite av varje av intresse till bra priser nere på källarplanet...
    ...men markplanet är inte riktigt min grej precis.

4. L
    Medlem Nivå 1
    Kan ni inte ladda upp bilderna tagna i butiken på de olika artiklarna här? Önskar speciellt den på Ryobis mutterdragare.

5. Snigla
    Allvetare Nivå 21
    haha :beer:

6. P
    Medlem Nivå 1
    Kärchern är inte av samma modell, den Gekås säljer är väl av äldre modell fast beteckningen är lika!

7. T
    Medlem Nivå 1
    Generellt så är det lite svårt på något vettigt sätt att prismatcha vissa av dessa produkter, då de är ganska udda modeller, t ex BDCDD12USB, verkar enligt prisjakt bara finnas på två ställen. Troligtvis finns det två dussin B&D-maskiner med mer eller mindre samma specifikationer, bara någon löjlig detalj som skiljer. På så sätt kan tillverkarna och återförsäljare undvika prispress på en specifik artikel, då den mer eller mindre bara säljs på ett ställe. Undvika prisgaranti osv.

Så mer intressant vore att jämföra med den billigaste generiska B&D skruvdragaren med liknande specifikationer.

Det är inget unikt för verktyg, hemelektronik har i många fall också det upplägget.

Med det sagt så kan man säkert göra fynd på Gekås, men stirra er inte blinda på prisjakt/pricerunner :)

Solari, nmeden och Jotsat gillar
  8. kenneth5828
    Elektroniktokig · Nivå 6
    Ullared är inget alternativ, inte ens under pistolhot.

Mikael_L, Otsef, mnils och 3 till gillar
  9. Polos
    Lösvirkesbyggare · Nivå 11
    Dom som skrivit artikeln har tittat på prisjakt,
    det säger bara en sak om priserna på gekås att det är billigare än prisjakt inget mer.
    Nej lite mer kunde dom kollat upp innan dom skrev artikeln.

Solari gillar
  10. J
    Medlem Nivå 3
    Samma sak brukar vara på TV. Oftast har de ett grundnummer, sen lägger Siba på en bokstav/siffra, elgiganten en annan osv.
    Påpekade nångång att jag skiter i hela numret utan går på grundmodellnamnet. Den säljaren förstod piken och upplägget och jag fick ändå till bättre pris.

11. I
    Anonym
    Gekås är det första rejäla hotet mot nätförsäljning?
    Varför öppnas inget Gekås i Stockholmsområdet?

Stiftet gillar
  12. Polos
    Lösvirkesbyggare · Nivå 11
    Gekås är inget hot mot något dom säljer 90% skit och är inte så billiga längre .
    Gekås är en turistattraktion.

Thomas' och Abies koreana gillar
  13. M
    Medlem Nivå 2
    Jag undrar på, varför slutar inte affärerna att sätta priser som slutar på 9?
    Det är så otrolig patetiskt!
    Sätt det rätta uträknade priset, eller runda av upp till närmaste heltal.

14. G
    Medlem Nivå 1
    För folk är dumma, och 599 kronor låter 100 kr billigare än 600 kronor.

Solari gillar
  15. J
    Medlem Nivå 4
    Jag utgår ifrån att du aldrig har varit där, eller vänt när du sett köerna

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: