Lång beskrivning som jag inte klarar av att göra kortare: Jag har via FB fått ett helt nytt badrum. Det har tagit tid och jag har klagat främst på finishen åtskilliga gånger och det har hjälpt. Nu är jag äntligen nöjd med det nya badrummet!
Har själv bekostat en extraklack vid in/utgående rör som finns i angränsande teknikutrymme. Det är det enda som inte är fullt godkänt enligt dagens standard men alla tre golvbrunnar är flyttade.
Ät trött på att få hit klåparna igen och nu återstår endast att helt täcka/isolera rören som ansluter till klacken. Det behövs endast några kvadratcentimetrar.
Vad för produkt skall jag använda som är "smetigt" och sluter tätt mot järnet?
Klacken motverkar ev översvämning och brunn finns vid sidan. Problemet är att varmvattenberedaren är placerad i taket precis ovanför röranslutningen och jag vill inte få in vatten via rören till elgolvvärmen om beredaren går sönder (har hänt). Jag borde kunna fixa detta själv ...
-
-
30 jan 21:11 #2
Kanske för kort beskrivning ... för jag förstod inte riktigt,
Kan du kanske ta en bild på klacken? -
30 jan 22:17 #3Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
En del har åtgärdats och snyggats till efter att bilden togs men det är inte helt tätt bakom två rör. -
30 jan 22:44 #4
OK, du vill fylla i med något mellan skyddsrören och kakelkanten?
Frågan är om du vill ha en vattentät fyllning, då går olika cementbruksbaserade material bort.
Kanske Bostik Aqua blocker, finns för ett par hundringar på byggmax bl.a.
https://www.bostik.com/sweden/sv/catalog/product/construction/emea/sweden/product-aqua-blocker/
Jag har inte använt produkten själv, men skulle kanske prova om jag hade ditt problem framför mig.