Hej!

Står inför att tilläggsisolera min 70-tals bottenplan på 100 kvm invändigt. Bygger om från garage till lägenhet. Väggkonstruktion: tegel (10 cm), luftspalt (5 cm), lättbetong, puts (1,5 cm). Golvet nyligen gjutet med kapillärbrytande grus, cellplast, och vattenburen golvvärme. Nya fönster och planerar gips på väggarna för att höja standarden.

Tacksam för tips om isoleringsmaterial eller metoder. Är väggarna tillräckligt för att bara sätta gips direkt eller bör jag tilläggsisolera?

Bifogar bilder och ritningar så ni får ett hum om vad jag snackar om 😀

Tack!

• Grottliknande interiör, stenstruktur, gallerförsett fönster, dämpad belysning, skrovlig yta, mörkt, hål i vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vägg med fläckar, slitna färgrester och en gul märkningslinje.
    Skapa konto
  • En byggarbetsplats med bordsåg, timmer, verktyg och byggmaterial. Oorganiserad, renoveringsprojekt, oavslutat arbete.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete inomhus med trästomme, byggmaterial, verktyg, stegar och en oavslutad väggstruktur.
    Skapa konto
  • Tekniska ritningar, detaljer, byggkonstruktion, isolering, snitt, mått, konstruktionselement, byggnormer, olika perspektiv.
    Skapa konto
  • Arkitektoniska ritningar för ett hus, inkluderar fasadvyer och planlösning, daterat November 1953.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.