Hej!

Renovering av golv i källare pågår och i nuläget är det rivet ner till plattan (oisolerad).

Som synes på bilden var det tidigare sand som använts som avjämning (cellplast, golvspån osv ovanpå detta). Det var fyllt med sand även under syllen (?) med andra ord. Det är alltså mot yttervägg, för tydlighetens skull.

Tids nog ska det in ett uppreglat golv med plastskruv+stålreglar+”hängande isolering” mellan reglarna, typ Nivell/Subfloor.

Så till min fråga; vad ska jag göra med utrymmet under syllen, där det tidigare var sand, om något behöver göras? För att undvika/minimera kyla/drag osv.

Vill på ett sätt ”imitera” tidigare konstruktion då plattan är torr och vi inte haft några problem med fukt. Syllen är snustorr, men jag kan ju inte skicka in sand därunder igen (väl? :))

Mvh

• Bild av en källargolvsmatta där det tidigare användes sand som avjämning. En röd markering visar området under syllen mot ytterväggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Källargolv med synlig betongplatta och utrymme under syll markerat i rött på bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.