Har en friggebod med i en sommarstuga där jag funderar på att isolera taket för att kunna förlänga säsongen vår och höst.
Den är normalt ouppvärmd, har inte tänkt isolera väggarna.
Den används att sova i några gånger per år när vi har gäster eller när barnen har kompisar som sover över men hittills bara sommartid när det är varmt ute.
Hur ska jag göra för att isolera taket? Takbjälkarna är ca 130mm. Har ett plåttak som ligger på läkt som yttertak.
Den används att sova i några gånger per år när vi har gäster eller när barnen har kompisar som sover över men hittills bara sommartid när det är varmt ute.
Hur ska jag göra för att isolera taket? Takbjälkarna är ca 130mm. Har ett plåttak som ligger på läkt som yttertak.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Jag skulle byggt upp underifrån med luftspalt, vindpapp, isolering och ev ångbroms och sen nytt undertak.S skidaren skrev:Har en friggebod med i en sommarstuga där jag funderar på att isolera taket för att kunna förlänga säsongen vår och höst.
https://www.traguiden.se/konstrukti...t vara 290,eller bättre, centrumavstånd ≤ 400.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Isolera tak i friggebod med synlig takstol
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Isolera friggebodstak med cellplast utvändigt?
Isolering -
Isolera tak på friggebod
Hur isolera taknock i friggebod?
Isolera friggebodstaket.
Isolering