Byggahus.se

isolera krypvinden på 1-1/2 plans hus

1. M
    Medlem Nivå 1
    Tänkte isolera krypvinden på ett 1-1/2 plans hus .Kan man isolera utåt och ändå ha kvar isoleringen innåt.Tänkte inte ha någon extra värme där då det blir ett föråd.Räknar med att spillvärmen från huset värmer utrymmet något.Kan det bli några problem med detta(kondens?)

2. V
    Medlem Nivå 1

Re: isolera krypvinden på 1-1/2 plans hus

Hej mso, bra fråga då jag också hade tänkt använda krypvinden till förråd. Så hjäp oss nu med era erfarenheter på bra tips och ideèr. mvh verra

3. S
    Medlem Nivå 2

Hej Varför ska ni isolera? är inte det lite onödigt eftersom ni redan har det inåt. har ni bra isolering och fuktspärr redan så räcker väl det? ni måste ha bra ventilation på vinden, så ett lager till gör varken till eller från. ::)

4. G
    Medlem Nivå 1

Det går bra att isolera ända ut till takfoten, men du får inte sätta dubbla fuktspärrar! Jag antar att du har fuktspärr på kortväggen upp till snedtaket redan, så sätt inget nytt längs takstolarna när du isolerar ner till takfoten.

Personligen skulle jag inte bemöda mig. Om det dock kliar alltför mycket i byggarfingrarna så skulle jag löpa hela linan ut och ta bort isolering och plast i nuvarande vägg och isolera + fuktspärra ordentligt ned till takfoten istället. Då får du ett varmförråd på köpet!

5. M
    Medlem Nivå 1

Hej , tanken med att isolera ända ut är att man vill få en varm föråds vind som man kanske har ett par(10)grader i utan att få fukt i atteraljerna som lagras där/Mso