4 318 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Isolera källargolv...
Jag gör som alla andra gräver guld i källaren men hittar bara kostnader:eek:..
har pratat med lite olika folk om isolering.
En tycker att jag ska ha 20cm isodrän utan plast för att kunna ha en torr platta och bra luft inne..
sen läser man om vissa som lägger 10 isodrän 10 cellplast och plast på det.
Känns fel å lägga plast då man ändå inte kommer in under innerväggarna, kommer inte eventuell fukt gå den vägen då?:confuse.
Bara isodrän, Eller cellplast och isodrän? skillnad på värme förlust, isodrän isolerar väll inte lika bra som cellplast??
sen undrar jag om de e nån som hört om nån metod där man sprutspacklar ett golv typ nån ny metod???? en hel platta asså??
PS: Jag gick inte på svenska lektionerna
har pratat med lite olika folk om isolering.
En tycker att jag ska ha 20cm isodrän utan plast för att kunna ha en torr platta och bra luft inne..
sen läser man om vissa som lägger 10 isodrän 10 cellplast och plast på det.
Känns fel å lägga plast då man ändå inte kommer in under innerväggarna, kommer inte eventuell fukt gå den vägen då?:confuse.
Bara isodrän, Eller cellplast och isodrän? skillnad på värme förlust, isodrän isolerar väll inte lika bra som cellplast??
sen undrar jag om de e nån som hört om nån metod där man sprutspacklar ett golv typ nån ny metod???? en hel platta asså??
PS: Jag gick inte på svenska lektionerna
Jag (och de flesta som jag läst) kommer köra med makadam, cellplast och plast. Isodrän har jag valt bort p.g.a. den hutlösa kostnaden jämfört med makadam och cellplast.
Körde själv med bara isodrän på grund av att kostnaden för mig blev högre med att behöva beställa hem lastbil med makadam och extra urgrävning. För mig va det 10kvm. Så det som ser billigt ut behöverinte vara det i slutändan.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
EPS är inte att tänka på?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Isolerad platta på mark, hur ska jag fixa mitt källargolv?
Golv -
Avjämning/ytskikt oisolerat källargolv
Golv -
Hur isolerar man ett källargolv?
Grund & Markarbeten -
Kan ett isolerat källargolv lyfta vid översvämning?
Grund & Markarbeten -
Nya idéer. Isolera källargolvet ovanpå plattan modell sjuttiotal
Grund & Markarbeten