Byggahus.se

Ismaskin trycker ej ur istärningar Bosch side by side

1. L
    Medlem Nivå 1
    Ja. Förra året var det dålig kylning på frysen.

Nu är det dags igen.
    Grejen är den att den fyller på vatten i isbits behållaren, men den trycker inte ur dom. Utan det blir fullt i den, och när den fyller på i den fulla isbits behållaren så rinner vattnet ut på golvet genom isluckan.
    Någon som råkat ut för samma grej,eller har något bra tips på vad det kan vara? Eller om man "tvångsköra" tömningen av isbitar? Bara för att kolla så att det inte sitter fast eller något.
    Gäller Bosch KAN58A55

2. Z
    Medlem · Nivå 5
    Isbitsbehållaren är sprucken(En plastbit har gått av). Därav vrider den sig inte som den ska, och iskuberna blir kvar.
    Ismaskinen får bytas.

3. L
    Medlem Nivå 1
    Ok.Så kan det ju faktiskt vara.
    Såg faktiskt att det låg en plastbit (typ som en el "sockerbit") på översta hyllan.
    Har försökt att lokalisera vart den skulle kunna sitta, utan att lyckas.
    Ny ismaskin säger du. Ny behållare eller byta hela rasket. Hur mycket omfattar "ismaskinen"?
    Nån koll på vart man får tag på reservdelar?

Jättetack också för snabbt svar och visat intresse.

4. electroluxaren
    Medlem · Nivå 18
    Bosch eshop...

5. P
    Medlem · Nivå 6
    Förlåt för att jag kapar tråden men måste fråga, har precis köpt en likadan frys och tycker att den låter bedrövligt mkt mest helatiden typ. Kompressorn går oftare än vad den är tyst och ger ifrån sig ett ganska störigt vibrerande ljud, är det bara min kyl eller låter dom såhär mkt helatiden?

6. L
    Medlem Nivå 1
    Tyckte själv att den lät ganska mycket i början. Surrande/vibrerande. Men har märkt att den är väldigt känslig för oljud om du inte får den att stå väldigt rakt.
    Sen så fick jag lägga emellan en liten kil nånstans vid fläkten då det var oljud därifrån.
    Men nu tycker jag inte att det är speciellt mycket oljud.