Hej,
Flyttade in i en renoverad lght för lite drygt ett år sedan. Lägenheten tillhörde tidigare en riktig bolmare och den var ordentligt inrökt. Lägenheten luktar inget överhuvudtaget och alla ytskikt är slipade/målade och badrum osv renoverade.

Vi har gjort en luftmätning i lght:en som inte visar några konstiga värden (certifierad fackman). Däremot har vi fortfarande problem med torra/svidande ögon. Det är torr luft i bostaden men inte på den nivån att de ska påverka fysiskt.
40% luftfuktighet. Vi kör luftfuktare men märker ingen större skillnad.

Min fråga är: Kan nikotinolja finnas bakom ytskikten på nåt sätt som gör att vi reagerar. Eller annat från rökningen? Skulle en omgång spärrfärg i lägenheten och ommålning hjälpa isåfall? Det ser ut som om man i ett av rummen har lagt en pappskiva eller liknande och sedan målat… kan sådant material skapa symptomen?

hundra frågor men försöker fånga funderingarna ;)

Kan vara färgen som avger ämnen fortfarande . Hur är ventilationen?

• Gilla
Noice74
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kan vara färgen som avger ämnen fortfarande . Hur är ventilationen?
lägenheten renoverades början 2020 såvitt vi vet. Kan färg fortfarande avge ämnen och skulle inte dessa ha uppmärksammats på vår luftkontroll?

Såg färgen som använts i lägenheten och har aldrig sett märket någonsin men jag är ju bara lekman så vad vet jag det kanske är en färg som används frekvent i proffssammanhang

OVK gjord och visade inga avvikelser. Lägenheten byggd 60- talet

Redigerat:
Beskriv ventiler och fläktar som finns i Lgh. Sök även på liknande frågor här i forumet om du inte redan gjort det. Det finns flera

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.