Invändig målning, skall det ingå eller ej?

3k läst  1 svar

1. V
    Medlem Nivå 1
    Vi är två par som köpt likvärdiga hus, Aria.

Haft ett flertal möten med vår säljare och byggledare.

Ett av de sista mötena satt vi köpare, 4st tillsammans med säljaren.
    Vi hade funderingar på att ha microlit på väggarna innan målning då vi inte vill ha tapeter i första taget innan huset "sätter" sig pga sprickor etc.

Vid det mötety presenterades en summa på 13.000kr för microliten. Vi avsade oss då detta och fick alternativen tapeter eller "vanlig" målning.
    För oss var valet självklart, det blev "vanlig" målning.

För ett par dagar sedan var de andra paret hos Myresjöhus och hade sitt byggstartsmöte. Då fick de reda på att Myresjöhus vill ha 11.000kr för målningen.

Idag ringde jag säljeren och frågade hur det ligger till...

Till svars fick jag att de var så att målningen kostar 11.000kr. Min följdfråga blev då varför Vi inte fått ett pris på detta då han presenterade det som att det var antingen tapet eller målning som skulle ingå. Vi var 2par som hade precis samma uppfattning om detta,

Svar på detta var väldigt undvikande...

Ytterligare fråga från min sida var om Vi valt microlit, skulle summan va 11.000kr + 13.000kr totalt 24.000kr?
    Svaret blev JA.
    Följdfrågan blev, varför presenterades inte hela summan??

Svar på detta blev undvikande, Vi skulle ta sådant med målaren när detta blir aktuellt......

Detta var pricken över i:t!!

Är inte säljaren skylldig att presentera priserna??

Har starka funderingar på att gå vidare, detta är inte det enda vi är missnöjda över!

Är Vi ensama om detta?

//C

2. Myresjohus
    Medlem Nivå 3
    Det som ingår som standard i Myresjöhus är tapet, kakel o väv. Jag får hänvisa till aktuell leveransdeklaration, i den hittar ni en sk. rumsbeskrivning som anger vad som gäller rum för rum. Om ni utöver det vill ha annat så står ni för kostnaden för material och arbete.

Magnus Brusefält
    Myresjöhus, marknadsstöd

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: