Byggahus.se

Intyg för utfört badrumsarbete

1. F
    Medlem · Halland · 31 inlägg

Fedtmule

Medlem
    Hej
    Jag undrar om någon vet när det infördes krav på att ha intyg från auktoriserad kakelläggare?
    Skall sälja vårt hus och vi har inga intyg då vi renoverade för 17 år sedan och inte fick några intyg vid tillfället för renoveringen.

2. D
    Besserwisser · E · 17 959 inlägg

Daniel 109

Besserwisser
    Det finns inget sådant krav.

3. F
    Medlem · Halland · 31 inlägg

Fedtmule

Medlem
    Tack Daniel 109
    Fast det har mäklaren sagt att vi måste visa men det skulle ju vara toppen om det inte finns något sådant krav.

4. D
    Besserwisser · E · 17 959 inlägg

Daniel 109

Besserwisser
    Ni måste inte visa något alls. Men det ser väl bra ut i prospektet om det finns.

5. Hemmakatten
    Medlem · 12 112 inlägg
    Som sagts, det finns inga lagkrav eller andra krav att det ska vara några slags "certifierade" hantverkare som bygger/renoverar badrum eller lägger kakel. Du kan göra det själv om du vill. Däremot är det bra om man har fotografier eller liknande som visar hur det är byggt, men det är mest för försäkringsbolagets skull om man skulle råka få en fuktskada.

Mäklaren har helt fel. Du kanske ska byta mäklare till en som kan marknadsföra ditt hus på ett bättre sätt. Denna mäklare verkar ju väldigt negativ till ditt hus.

• Laddar…
  6. H
    Moderator · Stockholm · 44 283 inlägg

hempularen

Moderator
    Låter som du borde anlita en annan mäklare.

• Laddar…
  7. Fel av Åke
    Husägare · Västerviks kommun · 348 inlägg

Fel av Åke

Husägare
    Den mäklaren verkar okunnig och med ett sånt uttalande från denne tycker jag att den inte framstår som särskilt seriös. Jag skulle ha svårt för att ha förtroende för vederbörande och jag skulle anlita någon annan i en sån stor affär.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.