Byggahus.se

Intima bilder postade i sociala medier på testare av robotdammsugare

1. Unikt namn
    Medlem · 1 466 inlägg

Nog är slarvet med data utbrett,
    även om de flesta har så mycket taktkänsla att de nöjer sig med att frossa i intima bilder i interna kommunikationsverktyg (tex Verisure)...

• Laddar…
  2. C
    Medlem · Stockholm · 104 inlägg

cdx873v

Medlem
    Alla mina är uppkopplade. Men det är absolut inget krav. Det är bara om man vill använda appen. Och sen kan man ju skita i om man vill. Min roborock har ett trasigt datakort, och den fungerar hur bra som helst. Totalt offline.

3. I
    Medlem · 966 inlägg
    Inte första gången det smiter ut bilder från externt styrda kameror, för något år sen var det något hemlarm företag.

Troligen får vi bara höra en bråkdel av alla överträdelser som egentligen görs.

Det kan vara okay med kameror i hemmet om de endast är kopplade lokalt och säkert.

• Laddar…
  4. pacman42
    Allvetare · Västra Götaland · 11 573 inlägg

pacman42

Allvetare
    Vill de titta på mig så får de titta på mig. Sedan skulle det aldrig falla mig in att ha externa aktörer som har tillgång till kameror och annat i mitt hem ändå. Varken larmbolag, robotstädare eller annat.

Jag kör alla mina IoT-prylar på ett eget nät och de kameror jag har saknat tillgång till internet.

5. I
    Medlem · 966 inlägg
    Säker? Det låter som du låst in all din teknik medvetet.

• Laddar…
  6. pacman42
    Allvetare · Västra Götaland · 11 573 inlägg

pacman42

Allvetare
    Inte för att de inte skall få titta, utan för att det finns andra saker att säkra

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.