Byggahus.se
Håller på att montera fronten på vår integrerade kyl, men märker att kylskåpsdörren stänger sig inte riktigt. Gångjärnen sitter på höger sida och det är mitten vänster till övre vänstra hörn som inte riktigt går igen. Trycker jag där så hörs det att dörren stängs, men så fort jag släpper så åker den ut. Har använt själva kylen innan så den är det inga problem med. utan något med fronten är skevt..

Har provat att skruva på gångjärnen så dörren hamnar längre in/ut, att skruva så den flyttar sig i sidled samt skruva det som fäster kylskåpsdörren i själva fronten. Men ingenting hjälper. Någon som har någon idé?

• Gilla
CathaH
  • Laddar…
Erica Jansson Erica Jansson skrev:
Håller på att montera fronten på vår integrerade kyl, men märker att kylskåpsdörren stänger sig inte riktigt. Gångjärnen sitter på höger sida och det är mitten vänster till övre vänstra hörn som inte riktigt går igen. Trycker jag där så hörs det att dörren stängs, men så fort jag släpper så åker den ut. Har använt själva kylen innan så den är det inga problem med. utan något med fronten är skevt..

Har provat att skruva på gångjärnen så dörren hamnar längre in/ut, att skruva så den flyttar sig i sidled samt skruva det som fäster kylskåpsdörren i själva fronten. Men ingenting hjälper. Någon som har någon idé?
Hyllplanet den står på är inte rakt

Erica Jansson Erica Jansson skrev:

Hej!
Sitter och kliar mig i huvudet med samma problem… fick du klarhet om det var bottenplanet som var problemet?

Kan vara att skåpet har tryckts in, då får inte listerna kontakt. Händer bla när folk försöker lägga in långa flaskor och tvångsstänger skåpet.....

Glömde kanske en viktig detalj att vi monterar in den just nu. Och man får med en vinklad isskrapa som skall användas som distansmått så frysen och kylen inte hamnar för långt in.
Men det känns som man får hålla sig 5-10mm utanför den för att den skall sluta tätt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.