Någon som har tips på Vitvaruleverantörer som erbjuder integrerade kylar och frysar som passar kök med innanförliggande luckor med "door-on-door" montering?!
Jag har precis blivit varse om att inte alla integrerade kylar och frysar passar denna typ av kök. Vi hade tänkt att köpa integrerad kyl och frys från Electrolux. Det visade sig att Electrolux inte har några integrerade kylar och frysar som passar kök med innanförliggande snickerilucka/dörr med door-on-door montering.

På vitvarufabrikanternas produktbeskrivningar står ju bara att de är för integrering och door-on-door montering, men inget om vilken typ av luckor de passar till. Och som sagt passar inte alla kylar /frysar till innanförliggade dörrar/luckor.

Jag kan ju inte vara den första människan i Sverige som önskar just detta då denna köksstil är väldigt populär. Så jag hoppas att någon kan tipsa om vitvaruleverantörer som erbjuder just detta och även förslag på modeller.

Stort tack på förhand om ev tips!

Med vänlig hälsning

Jessica

Det borde väl bra vara att bygga en ram runt kylen? Innanförliggande luckor kan väl vara i vilken storlek som helst. Alltså för en 60-kyl går det då åt kanske 64 bredd och det blir två centimeters luftspalt på varje sida om kylskåpet. Eller valfri skivvägg.

Hej igen

Har kollat med köksleverantören och han säger att vissa fabrikat av kyl/frys beter sig lite annorlunda på gångjärnsidan, (de nyper mot den intilliggande stomsidan vid öppnandet). Han tipsade om att Mieles och Lieber fungerar, men jag vill gärna ha fler alternativ då dessa inte är de billigaste.

Fler tips?

Mvh J

A
generellt för en inbyggnadprodukt . burrr. så passar den i inuti ett 60-skåp, dvs den är 55cm bred på utsidan.
ofta glappar det då rejält i sida vilket man utnyttjar och placerar produkten så långt ifrån gångjärnsidan som möjligt
och då är det ju klart att en innan för monterad lucka kan ta i när den inte får plats i spalten.
men med lite trixande borde det gå, däremot funkar troligen inte zanussis beslag för täckdörren.

Tittade på Marbodals hemsida och de har ju sin PLUS serie som är innanförliggande luckor. I deras vitvarukatalog fanns det symboler för vitvaror som passar till PLUS kök. Där fanns tex Siemens KI81RAD30 samt G138NA55 så jag hoppas de passar (bra pris också). Får ringa och kolla, samt att jag satt en säljare på Elon på uppdrag att söka vitvaror.

Paul-Staffanstorp
Integrerade kyl/frys är jävulens påfund... ;) :thumbdown:

Jättesnyggt när det är nytt men efter ett tag så skevar det och har sig ganska ofta.

Ungefär som utdragsskafferi där man drar ut fronten med t.ex ett stativ och en massa trådkorgar.
Fungerar skitbra när det är nytt och/eller korgarna är tomma, men när de lastats fulla av skafferivaror och använts ett tag så börjar de ofta skeva sig med så där föredrar jag garanterat vanlig lucka och separata backlådor istället.

A
Plus att de är aldeles för små innuti

• Gilla
torbeno
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.