Tycker inte att det ser bra ut med så små bitar intill vägg. Har dålig koll och undrar om det här är nåt vi kan klaga över eller är jag petig?

• Ett hörn av ett rum med kaklad gråvit golv och texturerad vägg; möjligt badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
total och 2 till
  • Laddar…
med tanke på att det bara blev 2 1/4 bit så hade man ju lika gärna kunnat köra fog hela vägen ut.......

• Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Det ser onekligen väldigt fult ut.
Men om det hade gått att göra annorlunda beror ju också på hur det ser ut vid de andra väggarna. Jag menar alltså om man hade haft en halvplatta där hur hade det blivit vid motsatt vägg då.

Välkommen till forumet också!

• Gilla
HEM2121 och 2 till
  • Laddar…
Ta blåskontroll på hantverkaren nästa gång. Var väggvinklarna 90 grader? Det ser lite snett ut, plattorna sitter inte med jämn dig heller :(

Lider med er, ser verkligen inte bra ut, jag skulle be dom göra om jobbet.

• Gilla
Yvonne Siverö och 3 till
  • Laddar…
Nä, inget proffsigt jutförande. Har dom som gjort det kaklat förut nån gång?

• Gilla
Alexandra59 och 1 till
  • Laddar…
Gör om gör rätt! Vissa "hantverkare" tror att de kan leverera vad som helst och att kund bara ska tacka och ta emot.

• Gilla
Ekerz och 2 till
  • Laddar…
Nej fy! Hade han varit kunnig hade han mätt hela golvytan först och kapat första raden så att man inte får såna småbitar i andra kanten. För jag antar att det ligger hela plattor i andra änden av golvet?

• Gilla
evertb och 1 till
  • Laddar…
Man behöver kanske se hur plattorna är fördelade på resten av golvet innan man sågar detta vid fotknölarna.

• Gilla
  • Älska
Paul-Staffanstorp och 6 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Är det en spricka i nedre vänstra hörnet på väggplattan?

• Gilla
mojjen och 2 till
  • Laddar…
E Elin Nilsson1 skrev:
Tycker inte att det ser bra ut med så små bitar intill vägg. Har dålig koll och undrar om det här är nåt vi kan klaga över eller är jag petig?
Inte bara väggbitarna som ser bedrövligt ut utan även fogarna på resten av golvet...godkänn ej !

• Gilla
Frollan61
  • Laddar…
TonyTech
E Elin Nilsson1 skrev:
Råkade se bilden. Fick lära mig av en kaklare att man inte skall lägga mindre bitar än 1/3 platta. Man mäter först och jämnar ut så symmetriskt som möjligt. Om det inte stämmer knäcker man den sista så man får två likadana bitar i slutet. Supersnyggt.

• Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Man behöver kanske se hur plattorna är fördelade på resten av golvet innan man sågar detta vid fotknölarna.
Man kan väl rimligen inte någonsin hamna i ett olösligt problem? Antingen tar man bort fogen eller så lägger man till på plattorna. Åt ena eller andra hållet går det.

U
elpaco elpaco skrev:
Man kan väl rimligen inte någonsin hamna i ett olösligt problem? Antingen tar man bort fogen eller så lägger man till på plattorna. Åt ena eller andra hållet går det.
Inte alltid så simpelt, tänk på att du har en golvbrunn att anpassa läggningen till också.
Här ser det dessutom ut som väggarna inte är vinkelräta eller parallella vilket gör att det kan bli ännu bökigare att skjuta allt i sidled. Det finns tillfällen där inte allt går att lösa perfekt, men då får man försöka planera så skavankerna hamnar under kommod eller möbler. Sämsta stället är duschen, där ser man allt när man står och filosoferar, vilket jag misstänker TS bilder är.

Men allt beror på formen på rummet och typ av plattor. Skulle som flera andra vilja se fler bilder, tex längs andra väggar och vid brunn.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Nej inget är olösligt, frågan är hur mycket man får kompromissa och var man gör det.

Jag menar bara att man kanske ska se hur plattorna fördelats i andra halvan av rummet, om väggarna är raka osv. Man ser inte mycket på bilden.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.