Jag är inte nöjd med kaklingen som gjordes i mitt nya kök. Jag köpte kakel på Bauhaus och plattsättaren skyller nu på att bitarna satt snett på arken, därav att det blev snett och fogar som varierar mellan 0 uppåt 8 mm.

(Sen att dom satte översta raden i lod med den under har dom tagit på sig + lite annat.)

Jag tänker spontant att om bitarna inte hamnar bra skär man loss dom och justerar då dom sitter på väggen?

Annars avbryter man jobbet, ringer kunden och säger att det här blir inte bra.

Plattsättaren hävdar att har du köpt kakel på Bauhaus får du skylla dig själv.

Till historien hör också att dom gjorde jobbet på mindre än halva tiden dom sa att det skulle ta. 4-5 timmar sa dom när dom kom. Dom var klara efter 2 och hade bråttom därifrån.

Har ni någon input i detta?

(Finns fler bilder som kanske visar tydligare, men just nu hittade jag bara dessa.)

Mvh,
Claes

• IMG_1551.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1550.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jag har sett sämre men en sak som är säker är iallafall att går det nå månader och du släpper det ur tankarna så kommer du inte ens att tänka på det.

Det gick väl väl fort uppenbarligen..
Hur kunde de få upp detta och foga på två timmar?

Varför skulle inköpsstället ha med monteringen att göra?

GoForIt skrev:
Det gick väl väl fort uppenbarligen..
Hur kunde de få upp detta och foga på två timmar?

Varför skulle inköpsstället ha med monteringen att göra?
Bitarna kommer på ark, och tydligen sitter dom inte helt perfekt på dessa.

jag håller med, inte de värsta jag sett men kanske lite tråkigt. Har man vit fog och svart kakel blir ju fogen också väldigt tydlig än om du haft ett ljust kakel eller en mörk fog.

cwikdahl skrev:
Bitarna kommer på ark, och tydligen sitter dom inte helt perfekt på dessa.
Observerade du detta när du köpte dem?

Y
Erfarenheten säger mig att det är firmans fel men att du får stå för det ändå.

Min blick fastnar mest på att dom två översta raderna linjerar med varandra.
Gillar dock dina val av kakel och skiva, lite blommor och annat så blir det riktigt mysigt.

• Gilla
hus520
  • Laddar…
GoForIt skrev:
Observerade du detta när du köpte dem?
Nä, går inte att se förrän man sätter upp dom. Det rör sig om mm hit och dit men det blir ju väldigt tydligt när dom kommer upp...

En normal plattsättare hade skurit nätet kaklet sitter på och justerat plattorna . I detta fall är det en så liten yta så tidsförlusten hade varit minimal .

cwikdahl skrev:
Nä, går inte att se förrän man sätter upp dom. Det rör sig om mm hit och dit men det blir ju väldigt tydligt när dom kommer upp...
Som du säger så rör det sig ju, arken är ju lite flexibla. Så tar man sig tiden går det att rätta till det i fixet, och det är väl så man ska göra?

Polos skrev:
En normal plattsättare hade skurit nätet kaklet sitter på och justerat plattorna . I detta fall är det en så liten yta så tidsförlusten hade varit minimal .
Ja, eller hur? Men hur ska jag få firman att erkänna detta?

Y
Att nämna ARN får fart på dom elaka.

Firman har gjort ett totalt felaktigt jobb, punkt slut.
Men som man brukar säga, gjort är gjort. De får kompensera dig eller göra om jobbet.
Ett åtgärd kan vara att använda svart eller grå fog då blir skarvarna mycket mer diskreta.

Det här med bänk skarven vid spisen förstår jag mig inte på heller !

Det finns ju viss marginal som är "godkänd" och jag tycker inte det ser helt förfärligt ut och skulle gissa att det hamnar inom marginalen. Kommer tyvärr itne ihåg var jag sett det men typ någon BKR broschyr skulle jag tro det var. Någon annan kanske vet...?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.