Byggahus.se

Insynsskyddat fönsterglas

1. H
    Medlem · Skåne · 259 inlägg
    Jag har sett att det finns gamla trådar i ämnet, men har inte hittat någon bra lösning för att insynsskydda tex ett vardagsrum genom att sätta in fönsterglas som endast släpper igenom ljus år ena hållet. Folk skriver i andra trådar att det inte är möjligt och att allt bygger på att man har mörkare inne än ute.

Men jag vägrar att tro på det :) Det kan inte vara möjligt att det år 2017 med dagens nanoteknik mm inte finns ett fönsterglas som gör att man kan se ut, men inte in. Är det verkligen så "illa"?

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Har pratats om det här , var lite häftiga priser , men visst finns det , hittar inte den tråden just nu , men säker annan här kan länka

3. kenneth5828
    Elektroniktokig · skåne · 712 inlägg

kenneth5828

Elektroniktokig
    Allt går väl att lösa, bara pengarna som styr.

Tycker bara att nedan var för ljus.
    Här är en sida,
    Elektroniskt dimbar film för glas

4. H
    Medlem · Skåne · 259 inlägg
    Jag vet att det finns glasrutor som man kan sätta spänning på för att de ej ska släppa igenom ljus, men det är inte det som jag söker. Jag eftersöker glas eller annat material som endast släpper igenom ljus i ena riktningen.

5. yonna
    Medlem · Österlen · 7 391 inlägg

yonna

Medlem
    Finns det ?

6. T
    Besserwisser · Stockholms län · 568 inlägg

term

Besserwisser
    Nej det är fysiskt omöjligt att åstadkomma, det går inte ens att tänka sig hur det rent teoretiskt skulle kunna gå till. Genom att tona och/eller lägga spegelfilm på glas kan man åstadkomma att det blir svårare att se från den ljusa till den mörka sidan, men inte tvärtom.

• Laddar…
  7. T
    Medlem · 244 inlägg

Tvapac

Medlem
    Köp Jysks ljusgenomsläppande/insynsskyddande gardiner som man kapar själv för 149:- istället!

8. K
    Självbyggare · Skåne · 2 575 inlägg

Kallebo

Självbyggare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.