Hej,
Jag ska bygga ett tillfälligt insynsskydd som ska sitta över sommaren medan vi har vår ovanmarkspool uppe.
Sträckan är ca 7 m lång och höjden på tyget/väven är 2 m hög. Jag tänkte använda stolpspjut ca varannan meter som bankas er i sandjord, men vilken dimension ska virket ha? Räcker det med 45x45 mm eller ska jag ha 70x70 mm?
Tacksam för hjälp!
Mvh
Hedvig

H HeddanL skrev:
Räcker det med 45x45
Ja

• Gilla
HeddanL
  • Laddar…
O O skrev:
Ja
Tack!

Jag föreslår badkläder så går det åt mindre textil 😉

Är tyget något så när tätt så skulle varken 45x45 eller 45x70 klara det där vi bor. Det är 4 m^2 segel per stolpe och totalt 14 m^2.
Se till att ha något som verkligen släpper igenom vinden och sätt några stöttar på stolparna så kan det funka.

• Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Är tyget något så när tätt så skulle varken 45x45 eller 45x70 klara det där vi bor. Det är 4 m^2 segel per stolpe och totalt 14 m^2.
Se till att ha något som verkligen släpper igenom vinden och sätt några stöttar på stolparna så kan det funka.
Var lite så jag också tänkte när jag funderade på 70x70. Jag kommer förmodligen kunna stötta mot/fästa i ett (välbyggt) plank på ena sidan, men ska överväga stöttor. Tyget är nog ganska genomsläppligt, men ska dubbelkolla innan jag köper reglar/spjut.
Tack för synpunkterna!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.