1 056 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Installera Yale doorman classic - Frågor om stolphöjd & slutbleck
Jag ska ersätta ett ASSA Ruko 30 med ett YD classic. Om jag förstått det hela rätt behöver jag fräsa ur 7,5 mm i överkant för att doormanlåset ska hamna i rätt höjd men vill gärna verifiera det innan jag börjar göra åverkan på dörren.
Det gamla slutblecket har beteckningen 351727 och förutom att plösmåttet är lite mindre och att godset är tjockare på det medföljande blecket så passar det i det gamla urtaget. Kan jag utgå från att allt kommer att passa om jag justerar stolpen och ser till att slutblecket hamnar i nivå med karmen likt det gamla blecket?
Det gamla slutblecket har beteckningen 351727 och förutom att plösmåttet är lite mindre och att godset är tjockare på det medföljande blecket så passar det i det gamla urtaget. Kan jag utgå från att allt kommer att passa om jag justerar stolpen och ser till att slutblecket hamnar i nivå med karmen likt det gamla blecket?
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Du har koll montaget man höjer stolpen för att gå från osym till sym låshus.
Kan du mäta plösmåttet på det gamla slutblecket med ett skjutmått och skriva det här?
Är det gamla ett ställbart slutbleck?
Kan du mäta plösmåttet på det gamla slutblecket med ett skjutmått och skriva det här?
Är det gamla ett ställbart slutbleck?
Redigerat:
Hur bred är stolpen på det gamla slutbecket? Kanske 1489-12 som är 45mm brett eller 1487-12 som är 43,5mm brett är det som stämmer bäst?
Så som du satt det nya slutblecket 1487-2 skulle kunna fungera men du får mäta plösmåttet även med den biten som inte täcks av stolpen.
Så som du satt det nya slutblecket 1487-2 skulle kunna fungera men du får mäta plösmåttet även med den biten som inte täcks av stolpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om möjligheten finns så hade jag valt 1487-12.
Om du mäter plösmåttet med 1487-2 (16,5mm) på plats så blir du informerad om ifall det överensstämmer med önskat plösmått.
Det gamla plösmåttet verkat vara 18,5mm + 1mm för övergång från klassiskt modullåshus till connect blir 19,5mm.
19,5-16,5=3mm så det kanske fungerar men du får mäta.
Om du mäter plösmåttet med 1487-2 (16,5mm) på plats så blir du informerad om ifall det överensstämmer med önskat plösmått.
Det gamla plösmåttet verkat vara 18,5mm + 1mm för övergång från klassiskt modullåshus till connect blir 19,5mm.
19,5-16,5=3mm så det kanske fungerar men du får mäta.
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden