Hej
Tacksam för input.
Har inköpt en smeg KFAB75BL fläkt som jag ska sätta upp.
Kommer på något vis sätta den med genomgående bult och stabiliserande platta på baksidan då den ska sitta på en lerstensvägg (känns bäst för mina nerver). Det löser jag.
Problemet, eller frågan, rör själva upphängningsmomentet.
I manualen ser det nämligen ut som en helt annan fläkt...
Bild 1: baksidan av fläkten
Bild 2: bild från manual
Bild 3: manual instruktion
Bild 4: bild från annat häfte i förpackningen
Bild 4 är den som ger mest mening.
Denna tänkte jag använda och har mött ut efter, och hålen passar de medföljande krokarna som kan justeras i höjdled. Gott.
Men de båda övre hålen i bild 1, ska jag ignorera dem? De är liksom inte med någonstans. Kan man tro det blir nog att sätta den i de två nedre?
(Jo, jag kan ju känna efter sedan förstås, men om jag slapp baxa den upp och ned flera ggr så hade det varit av godo, och med mindre risker involverade... för mig och fläkten...)
Tack snälla ni!
Tacksam för input.
Har inköpt en smeg KFAB75BL fläkt som jag ska sätta upp.
Kommer på något vis sätta den med genomgående bult och stabiliserande platta på baksidan då den ska sitta på en lerstensvägg (känns bäst för mina nerver). Det löser jag.
Problemet, eller frågan, rör själva upphängningsmomentet.
I manualen ser det nämligen ut som en helt annan fläkt...
Bild 1: baksidan av fläkten
Bild 2: bild från manual
Bild 3: manual instruktion
Bild 4: bild från annat häfte i förpackningen
Bild 4 är den som ger mest mening.
Denna tänkte jag använda och har mött ut efter, och hålen passar de medföljande krokarna som kan justeras i höjdled. Gott.
Men de båda övre hålen i bild 1, ska jag ignorera dem? De är liksom inte med någonstans. Kan man tro det blir nog att sätta den i de två nedre?
(Jo, jag kan ju känna efter sedan förstås, men om jag slapp baxa den upp och ned flera ggr så hade det varit av godo, och med mindre risker involverade... för mig och fläkten...)
Tack snälla ni!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur installera manometer här?
Vatten & Avlopp -
Installera spis SMEG C6IPX9-1 - behöver jag ändra med ström?
El -
Kolfilterfläkt i litet kök - ens värt att installera för matosreducering?
Ventilation -
Ta bort ventilationslåda/rör för centralfläkt och installera kolfilterfläkt
Ventilation -
Hur installerar man kolfilterfläktar?
Kök