Hej! Köpte en Kaisa fly 18 ac förra året, som jag tänkte installera.
Men när jag tittar på kopplingarna så är det 7/16 och 3/4 kopplingar. Har tittat runt lite efter installationspaket (rörpaket) men kan inte hitta några sådana. De flesta är 1/4 och 3/8. Hur löser man det. Finns det övergångar för det?

Tack på förhand.

A
En Kaisai 18 skall ha anslutning 1/4 - 1/2

electroluxaren skrev:
En Kaisai 18 skall ha anslutning 1/4 - 1/2
Kanon, är du säker?
Då beställer jag ett sådant paket. Jag bara blev så osäker när jag läste på muttrarna speciellt den med 7/16.

A
Det står så i produktbladet på pumpen men iofs så är från kina så man vet ju inte.

Däremot så är det osannolikt att det skulle vara så stor skillnad mellan vätske rör och gas rör som du läst ut.

electroluxaren skrev:
Det står så i produktbladet på pumpen men iofs så är från kina så man vet ju inte.

Däremot så är det osannolikt att det skulle vara så stor skillnad mellan vätske rör och gas rör som du läst ut.
Kollade installations manualen och den verkar inte överensstämma med hur kopplingarna ser ut, men jag är novis ska jag erkänna.

• Koppling med guldfärgad mässingsfäste och kopparledning, med synliga markerade siffror och bokstäver.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mätning av kopparledning med skjutmått, osäkerhet i manuell överensstämmelse framför barfota fötter.
    Skapa konto
  • Mätning av kopparrör med skjutmått bredvid en mässingskoppling.
    Skapa konto
  • Kopparledning med mässingsfästen som inte matchar installationsmanualen.
    Skapa konto
  • Del av en installationsmanual för luftkonditionering med diagram och instruktioner om rörkopplingar.
    Skapa konto
Jag köpte den från Polarpump och de sa att det var en riktigt bra maskin , pratade på som säljare brukar göra. Jag var noggrann med att säga att priset inte var avgörande. Ville bara ha en bra pump med erkänt bra kapacitet och det var denna de föreslog, de berättade att det var egentligen en Fujitsu pump. Hade kanske förmodligen varit bättre och kört på panasonic eller toshiba som jag först tänkte.

A
Det är ju hålen i muttrarna där rören går du skall mäta.
Man ser ju för övrigt den usla finishen
Definitivt ingen fujitsu.
Det hade nog varit bättre att inte handla påpolarpumpen

electroluxaren skrev:
Det är ju hålen i muttrarna där rören går du skall mäta.
Man ser ju för övrigt den usla finishen
Definitivt ingen fujitsu.
Det hade nog varit bättre att inte handla påpolarpumpen
Sorry, tänkte helt fel. Jag håller med om finishen och blev så jäkla förbannad över agget när jag packade upp det, tyvärr lät jag skiten stå i ett år i kartong i garaget. Håller den inte måttet så åker den ut. Var i kontakt med Polarpump och belyste en hel del saker med agget som hm är under all kritik, men tyvärr så är inte supporten så hjälpsam. Tänkte i alla fall skriva ett omdöme på deras hemsida. För stunden får den duga till sommar stugan, är den usel så åker den ut.

• Närbild på en skjutmått som mäter en komponent, markerar potentiell felmarginal eller defekt.
    Skapa konto
  • Skjutmått som mäter dimensionen på en mässingdel nära ett rör, indikerar noggrannhet i ett byggprojekt.
    Skapa konto
A
Nu tänkte jag muttrarnas öppning inte rören.
Dvs de muttrar som sitter på dessa gängade koner

electroluxaren skrev:
Jag är så korkad .
Återkommer.

electroluxaren skrev:

Nu hoppas jag att jag fått till det.

• Skjutmått som mäter tjockleken på ett objekt, visar ungefär 0,02 mm på skalan.
    Skapa konto
  • Skjutmått som mäter ett objekt, fokus på skalan och mätverktyget.
    Skapa konto
A
Japp
1/2”
1/4”
Blir det då!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.