Hej.

Min verkstad i källaren har säkringar till 400 volt i i hörnet (3st). Jag behöver ett uttag till min Strand pelarborr samt en höghastighetsborr båda behöver 400v. Vad kan det kosta att få ett säkrat uttag monterat. Det är äldre el doningar med porslinssäkringar rakt igenom.

Tacksam för svar

Några tusenlappar med variation på vart i landet du befinner dig.

Det kan väl vara värt att fundera på om du behlver nya matningar från centralen, eller om det duger att koppla vidare från bef. uttag. Det påverkas av hur mycket ström maskinerna drar. Men troligen behöver du väl inte köra flera av maskinerna samtidigt?

H hempularen skrev:
Det kan väl vara värt att fundera på om du behlver nya matningar från centralen, eller om det duger att koppla vidare från bef. uttag. Det påverkas av hur mycket ström maskinerna drar. Men troligen behöver du väl inte köra flera av maskinerna samtidigt?

Hej.

Strand borren har maxeffekt 900 watt, den andra mindre och aldrig samtidigt. Så det är inga tunga eluttag det handlar om.

E elmont skrev:
Några tusenlappar med variation på vart i landet du befinner dig.
Det blir överkomligt då ialla fall. Då ska jag höra med en elektriker eller 2 och få ett prisförslag.
Tack för svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.