Hej.
Hur kan man montera denna på ett korrekt sätt?
Installationskabeln eklk måste skarvas i mot dessa kablar. Är det ok att skarva med torix. Dragavlastaren på eklk blir på väggen nedanför där jag spikar klammer.
Eller måste jag ta bort denna svarta kabel och dra eklk ända in i armaturen och koppla i den?
Hur kan man montera denna på ett korrekt sätt?
Installationskabeln eklk måste skarvas i mot dessa kablar. Är det ok att skarva med torix. Dragavlastaren på eklk blir på väggen nedanför där jag spikar klammer.
Eller måste jag ta bort denna svarta kabel och dra eklk ända in i armaturen och koppla i den?
Hur ser väggfästet ut?
Finns det lämpligt utrymme i väggfästet att skarva i, kommer man åt skarven när armaturen sitter på plats?
Jag hade högst troligt tagit bort den korta svarta kabelstumpen och dragit in matarkabeln in i armaturens kopplingsutrymme.
Finns det lämpligt utrymme i väggfästet att skarva i, kommer man åt skarven när armaturen sitter på plats?
Jag hade högst troligt tagit bort den korta svarta kabelstumpen och dragit in matarkabeln in i armaturens kopplingsutrymme.
Hej.Demmpa skrev:
Galvat rörfäste. Skarven hamnar inne i själva röret. Man kommer inte åt den med annat än att montera ned armaturen.
Moderator
· Stockholm
· 56 254 inlägg
Det rimliga är nog som sagt att dra kabeln hela vägen in till armaturen. Du kan nog inte skarva i det där röret. Röret ger ingen isolation, och det är tveksamt om man kan hävda att det är skyddsjordat.
Och kabeln ser ut som någon form av mjuk anslutningskabel, den bör du inte skarva med torix.
Och kabeln ser ut som någon form av mjuk anslutningskabel, den bör du inte skarva med torix.
Allvetare
· Västra Götalands
· 849 inlägg
Tack för alla input. Tog bort ordinarie kabel och drog in eklk in i armaturen och använde ny dragavlastqre för rätt dimension av kabel.
Klicka här för att svara