475 läst · 7 svar
475 läst
7 svar
Inställningar Thermia calibra eco 8
Har som sagt ett hål som vill gå små kallt.. men hur ska man ställa in denna? Ska man försöka få mindre Cop eller högre Cop? Ställer man ner kurvan för att spara på hålet eller ställer man ner inomhus temp? Hur skall jag tänka? Får ingen bra info att min installatör
Är inte "rätt" värme i huset viktigt?
Så börjar med att göra den inställningen utifrån ert behov och sedan kontrollera hur det påverkar borrhåler med temperatur på inkommande under en tidsperiod när utetemp varierar från plus till minusgrader.
Utifrån det resultatet kan du fundera vidare.
Jag har aldrig funderat på cop.😉
Så börjar med att göra den inställningen utifrån ert behov och sedan kontrollera hur det påverkar borrhåler med temperatur på inkommande under en tidsperiod när utetemp varierar från plus till minusgrader.
Som jag skrev går mitt borrhål kallt och jag vill optimera för att spara på håletA AndersS skrev:Är inte "rätt" värme i huset viktigt?
Det klarar du inte,VP måste ha det som ges från hålet och räcker inte det, så blir det elpatron som stöttar upp. Så att försöka med att ställa in något som inte drar värme från hålet, blir nog svårt.sebbe_j skrev:
Vad är det för temp ut och från hålet då och djup på det.
Klicka här för att svara