Byggahus.se
Hej

jag har ivt luft/vatten värmepump. När man har duschat försvinner värmen på radiatorerna i upp mot 1,5tim och då behöver det inte vara någon långdush.

Jag vill inte ändra inställningar innan jag vet vad de innebär.

nuvarande inställningar

Vv-växeldrift AV

Varmvatten mode Eco

Tidsprogram tillskott AV

Jag hade velat att radiatorerna alltid får värme, och minimerar stopp på radiatorvärme, max 30min känns rimligt i vårt hus.

• 0DEF1A5A-3318-440D-875E-313D7D44CB95.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 69CCD9F2-F19C-47BE-869C-E65F6F9B3F71.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Börja med att ställa VV-Växeldrift till JA och ändra Driftläget till Normal eller Komfort.
Att värmepumpen slutar värma radiatorerna när den värmer varmvatten är normalt, och det effektivaste sättet för en värmepump att arbeta.
Eco-läget för varmvatten är ett pensionärsläge, och det kommer ta lång tid att ladda upp temperaturen igen.

M -MaH- skrev:
Börja med att ställa VV-Växeldrift till JA och ändra Driftläget till Normal eller Komfort.
Att värmepumpen slutar värma radiatorerna när den värmer varmvatten är normalt, och det effektivaste sättet för en värmepump att arbeta.
Eco-läget för varmvatten är ett pensionärsläge, och det kommer ta lång tid att ladda upp temperaturen igen.

Hej

Ja det har du nog rätt i , tack, har ändrat nu. ställde även in att den får använda tillskott mellan 05-00 om värmepumpen inte klarar värmebehovet. Hoppas på att det blir bättre nu.

Hej.
Blev det bättre när du ändrade inställningarna?

B badsanta73 skrev:
Hej.
Blev det bättre när du ändrade inställningarna?
ja det blev bättre, kortare avbrott i radiatornvärmen nu

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.