Hej
jag har ivt luft/vatten värmepump. När man har duschat försvinner värmen på radiatorerna i upp mot 1,5tim och då behöver det inte vara någon långdush.
Jag vill inte ändra inställningar innan jag vet vad de innebär.
nuvarande inställningar
Vv-växeldrift AV
Varmvatten mode Eco
Tidsprogram tillskott AV
Jag hade velat att radiatorerna alltid får värme, och minimerar stopp på radiatorvärme, max 30min känns rimligt i vårt hus.
jag har ivt luft/vatten värmepump. När man har duschat försvinner värmen på radiatorerna i upp mot 1,5tim och då behöver det inte vara någon långdush.
Jag vill inte ändra inställningar innan jag vet vad de innebär.
nuvarande inställningar
Vv-växeldrift AV
Varmvatten mode Eco
Tidsprogram tillskott AV
Jag hade velat att radiatorerna alltid får värme, och minimerar stopp på radiatorvärme, max 30min känns rimligt i vårt hus.
Börja med att ställa VV-Växeldrift till JA och ändra Driftläget till Normal eller Komfort.
Att värmepumpen slutar värma radiatorerna när den värmer varmvatten är normalt, och det effektivaste sättet för en värmepump att arbeta.
Eco-läget för varmvatten är ett pensionärsläge, och det kommer ta lång tid att ladda upp temperaturen igen.
Att värmepumpen slutar värma radiatorerna när den värmer varmvatten är normalt, och det effektivaste sättet för en värmepump att arbeta.
Eco-läget för varmvatten är ett pensionärsläge, och det kommer ta lång tid att ladda upp temperaturen igen.
M -MaH- skrev:Börja med att ställa VV-Växeldrift till JA och ändra Driftläget till Normal eller Komfort.
Hej
Ja det har du nog rätt i , tack, har ändrat nu. ställde även in att den får använda tillskott mellan 05-00 om värmepumpen inte klarar värmebehovet. Hoppas på att det blir bättre nu.
Hej.
Blev det bättre när du ändrade inställningarna?
Blev det bättre när du ändrade inställningarna?