639 läst · 3 svar
639 läst
3 svar
Inspiration rödfärg
Hej,
Jag bor i en enplansvilla med källare från tidigt 70-tal. Villan har stående panel som är målad med Falu rödfärg. Jag har idéer om att på sikt göra villan och omgivningen (trädgård, pergola, utespa mm) något mer modern - tänk trätrall runt huset, ev. större fönsterpartier m.m.
Mitt problem är att jag helt saknar inspiration på vad jag skulle kunna göra och givet att villan (och alla andra villor i kvarteret) är målad med Falu rödfärg så känner jag att vissa begräsningar finns.
Har ni några tips på var man kan hitta inspiration för detta? Jag har försökt att söka på forumet och googla mig fram men det enda jag kan hitta är Rödfärgspriset.
Jag bor i en enplansvilla med källare från tidigt 70-tal. Villan har stående panel som är målad med Falu rödfärg. Jag har idéer om att på sikt göra villan och omgivningen (trädgård, pergola, utespa mm) något mer modern - tänk trätrall runt huset, ev. större fönsterpartier m.m.
Mitt problem är att jag helt saknar inspiration på vad jag skulle kunna göra och givet att villan (och alla andra villor i kvarteret) är målad med Falu rödfärg så känner jag att vissa begräsningar finns.
Har ni några tips på var man kan hitta inspiration för detta? Jag har försökt att söka på forumet och googla mig fram men det enda jag kan hitta är Rödfärgspriset.
Byggnovis
· Göteborg
· 216 inlägg
Bra start är att undersöka om du ens får måla en annan färg, kolla med bygglovs enheten där du bor.
Inget fel på rödfärgen. Det är bara svårt att hitta inspiration av rödfärgsmålade hus.
Medlem
· Göteborg
· 42 inlägg
Åh jag älskar rödfärg o modernt som kombo.
Först och främst PINTEREST! så fort du hittat en bild är systemet bra på att hitta mängder.
Annars Googla exempelvis "röda ladhus".
Det här är min personliga smak i denne kombo:
*större fönster på färre platser.
*rött Plåttak med röd fasad
*inga foder (helst röda fönsterbågar också....)
Men det kanske är stora ändringar? Lägg gärna upp bilder på ditt hus!
Först och främst PINTEREST! så fort du hittat en bild är systemet bra på att hitta mängder.
Annars Googla exempelvis "röda ladhus".
Det här är min personliga smak i denne kombo:
*större fönster på färre platser.
*rött Plåttak med röd fasad
*inga foder (helst röda fönsterbågar också....)
Men det kanske är stora ändringar? Lägg gärna upp bilder på ditt hus!