Byggahus.se

Insektsnät - ryggåstak

1. KarlXII
    Medlem Nivå 11
    Det är samma sak här. Har inte funderat så mycket på det till häromdagen när jag såg en liten fågel som flög in där. Efter ett tag började det sprätta ut ekofiber, så det tycks vara ett meta-husbygge på G därinne :)

Inga getingar dock, som tur är.

Jag antar att man kan spika tunna remsor med nät framför gluggen mellan takstolarna. Det får bli ett höst-projekt....min snyltgäst måste ju få en chans att uppfostra ev. barn först. :)

2. E
    Medlem Nivå 4

Re: Insektsnät - ryggåstak

Sitter och kontrolläser våra monteringsanvisningar/materialspecifikationer. Hittar insektsnät takfot och där står det prydligt tilläggsbeställning. Tja, huslev. i vårt fall vet du ju

3. G
    Medlem Nivå 9

På fråga A svarar jag: Ja

På fråga B svarar jag: Jag sitter också och funderar på hur det ser ut hos oss. Ska kolla när jag kommit hem.

4. E
    Medlem Nivå 4

Hu, ingen aning. Jag skall se om jag hinner ut och ta ett snack med våra snickare hur det kommer att se ut i vår entre.

5. T
    Medlem Nivå 1

Om du skall sätta in insektsnät, så välj ett nät i metall. Det håller längre och vissa insekter och fåglar kan göra hål i näten av plast eller vad det nu är. Det kostar lite mer men man har igen det sen när det har blivit hål i det andra nätet och man skall försöka byta ut det, och få det snyggt.

6. KarlXII
    Medlem Nivå 11

Hur såg det ut hos dig, GF?

7. G
    Medlem Nivå 9

Inget nät där inte. Och när jag målade takfoten kan man säga att jag hade gott om sällskap.

8. G
    Medlem Nivå 9

Vad kan getingarna göra för skada på huset? Jag störs inte så mycket av getingar i vanliga fall men vill förstås inte att de ska skada huset.

9. T
    Medlem Nivå 5

Har för mig att det ingår i hemförsäkringen att man kan ringa anticimex så de tar bort getingbon.

Sätt metallnät, satte själv först upp ett "plastnät" och dagen efter var där ett prydligt hål i det....
    Om det var en mus eller fågel som gjort det vet jag inte,
    men det var cirka 3-4 centimeter i diameter.

10. C
    Medlem Nivå 1

Annars så förstör väl inte getingar något vad jag vet. Irriterande är dom dock!

Hade förra sommaren problem med att getingar kom in via en springa som uppstod mot takfoten efter träet torkat och krympt. Lite fogskum så var det ut världen.

Kan du inte riva ner något för att komma åt att sätta upp nät?