Byggahus.se

insektsnät eller ej?

1. Marike
    Medlem Nivå 4
    Varför finns det inga insektsnät i Fresh ventil?
    Jag kan sätta dit om jag vill, men är det inte meningen att det ska vara några så finns väl nån anledning, och då vill jag inte.

2. F
    Medlem Nivå 6
    Vi har satt dit det själva. Hade varit enklare om det levererades med från start. Ibland kanske man vill ha rejälare doningar typ metallnät för att hindra större fulingar (råttor o möss).

3. Marike
    Medlem Nivå 4
    Gjorde du själv eller köpte? https://www.bauhaus.se/fresh-insektsgaller-150x150mm ska om jag fattat rätt passa i Fresh 90. Dock hade jag tänkt mer finmaskigt, har en rulle rostfritt nät jag tänkte använda. Bara jag inte ställer till nåt.

4. F
    Medlem Nivå 6
    Gjorde själva. På de flesta ställen dubbelt nät.Finmaskigt myggnät samt mer grovmaskigt metallnät (maskor på 6-7 mm kanske).

5. Marike
    Medlem Nivå 4
    Raka skivor med liten vikt kant, (som L ), att bara föra upp utifrån, utan att demontera?
    Det påverkar kanske flödet? Eller?

6. FrittDrag_II
    Husägare · Nivå 10
    Tänk på att insektsnät kan sätta igen väldigt fort vid t.ex. pollen/frö-säsongen.
    Gäller att hålla koll och rensa/byta nätet vid behov annars blir det ingen friskluft in.

7. Marike
    Medlem Nivå 4
    Har tänkt så också, men kom fram till att det var detsamma med filtret i så fall. Frågan är bara om man vill ha blockeringen ute eller inne. Inne är det förvisso lättare att rensa bara man inte öppnar upp ett getingbo. Märkligt nog hittade jag varken stora saker eller insekter i ventilerna när jag rengjorde dem.