Jag har en Grohe köksbladare som behöver en ny insats, jag beställde en på Bauhaus som jag trodde skulle passa (den blåa till höger på bilden) men iom att den gammla (vita till vänster på bilden) har en smalare topp så passade inte övre ringen på blandaren.
Någon som vet vart man kan få tag på en ny insats liknade den vita på bilden.
Grohe 46mm där övre delen är 44mm

Någon som vet vart man kan få tag på en ny insats liknade den vita på bilden.
Grohe 46mm där övre delen är 44mm

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 2 512 inlägg
InsidersUnited
Medlem
- Västra Götaland
- Medlem okt 2010
- 2 512 inlägg
- 2 043 gillningar
- 134 bilder och filmer
Är det bara att den läcker? Då kanske du kan flytta över tätningsringarna från den nya.
Synd att det inte är några mått på den men iom att den är samma size hela vägen så törs/orkar inte chansaT tergo skrev:påminner mycket om denna KERAMPAKET GUSTAVSBERG FÖR NORDIC MED TT FUNKTION (bauhaus.se)
bilder på min gamle insats gustafsberg/vårgårda blandare botten diameter 46 mm höjd upp till sprinten 35 mm
och totalhöjd i stängt läge 62 mm

och totalhöjd i stängt läge 62 mm

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Man tackar så mycket, den ser rätt ut ❤️T tergo skrev:bilder på min gamle insats gustafsberg/vårgårda blandare botten diameter 46 mm höjd upp till sprinten 35 mm
och totalhöjd i stängt läge 62 mmVisa bilaga 672369 Visa bilaga 672368 Visa bilaga 672367
Du har inte något nummer på den?T tergo skrev:bilder på min gamle insats gustafsberg/vårgårda blandare botten diameter 46 mm höjd upp till sprinten 35 mm
och totalhöjd i stängt läge 62 mmVisa bilaga 672369 Visa bilaga 672368 Visa bilaga 672367
Detta ser inte helt rätt ut GB41633877
där står inget nummer på min gamle insats men på den nyes förpackning står RSK 8613057 och rsk-nr är det säkraste att söka på
RSK-Nr 861 30 57 - Servicepaket, Nordic/Skandic/ND40/Centric - Villeroy & Boch Gustavsberg AB (rskdatabasen.se)
men för att vara säker kanske bättre och ta med den gamle insatsen och kolla på tex bauhaus
RSK-Nr 861 30 57 - Servicepaket, Nordic/Skandic/ND40/Centric - Villeroy & Boch Gustavsberg AB (rskdatabasen.se)
men för att vara säker kanske bättre och ta med den gamle insatsen och kolla på tex bauhaus
Redigerat:
Liknande trådar
-
Egentillverkad spisinsats & glidgjutning
Socialt & Projekt -
Kan man använda Rökrörsböj 90° instället för bottenkona till insatsrör?
Värme allmänt -
Bygga om insatskaminen till en vattenmantlad
Ved, Pellets, Flis -
Utbytesinsatser till äldre radiatorventiler.
Värme allmänt -
Fläkt till spisinsats
Värme allmänt