3 475 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Inreda verktygsväskor
Jag har ett gäng elverktyg som är inköpta eller ärvda genom åren. De flesta har ingen egen verktygsväska utan ligger på en hylla eller i någon låda. Då jag senaste tiden handlat på mig några Bosch produkter i L-Boxx så funderade jag på om jag även skulle placera mina andra elverktyg i detta väsksystem. Så jag fixade hem några tomma L-Boxx. Frågan som då uppkommer är hur man lämpligen skall inreda dessa för att verktygen skall ligga stilla. Visst, jag skulle ju kunna göra som min kusin som är elektriker. Han kastar alltid inredningen & låter elverktygen ligga löst. För han resonerar som att då får man plats med mer tillbehör så som borr, förlängningskablage, m.m. Men jag jobbar inte som proffesionell hantverkare & vill hellre ha "ordning å reda" samt vara rädd om mina prylar. Man kanske kan finna någon passande inredning från Bosch som även någerlunda lirar med andra fabrikat samt äldre Bosch. Men man kanske kan använda någon form av stabilt skumgummi eller liknande som kanske går att skära i? Det får ju inte absorbera fukt i större mängd.
Hur gör ni andra som hamnat i samma situation som mig?
Hur gör ni andra som hamnat i samma situation som mig?
Verktygstokig
· Norrbotten
· 804 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
Såg ett DIY tips om att lägga verktygen på botten av lådan, på ett ett följsamt tyg (förslagsvis svart och nylon så det inte blir så smutsigt) och sedan fyller man lådan med fogskum. På med en skiva som passar i lådan och lite vikter ovan på så skummet inte lyfter. När det härdat klart har du sedan en perfekt formad insats.
Har inte provat själv, men det jag såg på nätet såg inte helt fel ut.
Har inte provat själv, men det jag såg på nätet såg inte helt fel ut.