Goder afton!

Har länge suttit och spanat här på forumet, dock utan att regga mig, men nu blev det dags! Jag och min sambo har precis blivit med hus och bitarna faller på plats en efter en, vi har dock problem med att hitta något snyggt att göra med pelaren(75x55cm) och murstocken.

Bifogar en ritning för att ge en någorlunda överblick över nedervåningen. Ritningen är högst oprofessionell och även oproportionerlig, men ni fattar :) Den delen av nedervåningen som syns på bilden är runt 100m2 om det kan vara till någon hjälp.

Nedervåning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Övrig inredning:
Golv: Skeppsgolv i mörk ek, tänk valnötsfärg ungefär.
Bänkskivor: Massiv ek, samma nyans som golvet.
Köksinredning. Vita IKEA-skåp.
Stänkskydd: Glas med tapet bakom. Svart/grå/turkos.
Tapeter: Ganska mycket vitt förutom en fondvägg bakom soffan. Randig Midbectapet Svart/grå/turkos

Turkos är blir väl något av en liten accentfärg.

Längre än så har vi inte kommit än. Vi spanar ständigt efter inspiration till vad vi ska göra med pelaren, vi har kollat på stavmosaik i grå/svart skiffer, kakel/klinkers i grått och svart etc. Vi är väl inte helt ense om vad vi ska göra med den, jag skulle kunna tänka mig nånting som står ut färgmässigt, så det behöver verkligen inte gå i gråskala. Gränsen är dock passerad sedan länge vid chockrosa och snorgrönt :p

Sambon är mest inne på nånting i gråskala. Jag är helt öppen för förslag, gråskala är inte heller fel. Kan vara helt ute och cykla nu, men jag tror att nånting sånt här skulle kunna skapa en riktig wow-känsla:
http://www.stonefactory.se/lhados-kakel-osbourne-multicolour-30x60-cm-p-768-c-212.aspx

Materialet som vi väljer kommer förmodligen även att sitta på långsidan av köksön som man möts utav när man kliver innanför ytterdörren samt på kortsidan. Skåp och vinkyl på andra långsidan in mot köket.

Det jag vill åstadkomma är alltså lite wow-känsla när man kliver innanför ytterdörren för första gången. Jag är öppen för alla förslag och maxbudgeten är runt 600kr/m2.

Väldigt tacksam för alla förslag på vad vi kan göra :)

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.