Hej,
vi har en hall som vi anser är väldigt svårmöblerad. Jag bifogar lite bilder. Skulle uppskatta tips och hjälp från er gällande inredning och möblering! Just nu känns det som ett enda stort rum bara.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
-
-
Medlem · Uppsala · 829 inlägg 14 nov 2015 11:4514 nov 2015 11:45 #2
Är garderoberna väggfasta? Om inte skulle jag flytta på dom så att dom satt mitt på väggen istället. Sedan skulle jag lägga in en stor slitstark matta mitt på golvet och ovan på den ha en stoppad sittbänk, typ något sånt här: http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/24/2497038820.jpg Och fanns det plats, så skulle jag sätta stora växter på dess sidor. Skorna skulle jag ha i ett skåp under halvväggen, det skulle ge ett lugnare intryck.
-
14 nov 2015 13:57 #3
Garderoberna är fastmonterade och inbyggda med taklist. Det är dock inget större bekymmer. Det var en bra idé du hade där! Vi har faktiskt ett skoskåp över som skulle passa under låga väggen... Stora växter var också en bra idé.
Tänk ett en stor hall kan vara ett bekymmer. I tidigare bostäder har man gnällt på för liten hall.
-
Medlem · Uppsala · 829 inlägg 14 nov 2015 18:4814 nov 2015 18:48 #4
Möjligheten finns ju att sätta hyllplan inne i hörnet vid den fastmonterade garderoben för att balansera upp dess placering på väggen. Där kan man ha stora korgar med allt ifrån vantar till skridskor.
Växter gör verkligen mycket för trivseln i ett rum, även mattor. -
14 nov 2015 20:30 #5
Det vore toppen om det inte vore så att det var en dörr inne i hörnet där!
Det är dörren till källaren. Men vi ska titta lite på mattor och växter. Toppenbra tips.