Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Inreda hall - tips?

1. N
    Medlem · Gävleborgs län · 137 inlägg

niklasp85

Medlem
  2. M
    Medlem · Uppsala · 829 inlägg

MissAnpassad

Medlem
    Är garderoberna väggfasta? Om inte skulle jag flytta på dom så att dom satt mitt på väggen istället. Sedan skulle jag lägga in en stor slitstark matta mitt på golvet och ovan på den ha en stoppad sittbänk, typ något sånt här: http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/24/2497038820.jpg Och fanns det plats, så skulle jag sätta stora växter på dess sidor. Skorna skulle jag ha i ett skåp under halvväggen, det skulle ge ett lugnare intryck.

3. N

niklasp85

Medlem
    Garderoberna är fastmonterade och inbyggda med taklist. Det är dock inget större bekymmer. Det var en bra idé du hade där! Vi har faktiskt ett skoskåp över som skulle passa under låga väggen... Stora växter var också en bra idé. :) Tänk ett en stor hall kan vara ett bekymmer. I tidigare bostäder har man gnällt på för liten hall.

4. M
    Medlem · Uppsala · 829 inlägg

MissAnpassad

Medlem
    Möjligheten finns ju att sätta hyllplan inne i hörnet vid den fastmonterade garderoben för att balansera upp dess placering på väggen. Där kan man ha stora korgar med allt ifrån vantar till skridskor.
    Växter gör verkligen mycket för trivseln i ett rum, även mattor. :)

5. N

niklasp85

Medlem
    Det vore toppen om det inte vore så att det var en dörr inne i hörnet där! :) Det är dörren till källaren. Men vi ska titta lite på mattor och växter. Toppenbra tips.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.