Ja har varit en mindre dörr där innan. Kan det påverka yttertaket?
Jag förstår det som att dem satt dit stängerna för att innetaket inte skulle bågna
Ugh.... Räkna med att behöva stoppa in en balk som Matti_75 säger. Det betyder nya ytskikt i rummen där den är.
Det som får mig att fundera lite är utseendet på takstolarna på vinden. Jag förstår inte hur konstruktionen ser ut. Är det ovansidan av väggen med det för stora hålet man ser där till höger? Då kanske inte en balk räcker för att lösa det där.
Det som får mig att fundera lite är utseendet på takstolarna på vinden. Jag förstår inte hur konstruktionen ser ut. Är det ovansidan av väggen med det för stora hålet man ser där till höger? Då kanske inte en balk räcker för att lösa det där.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 42 111 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 42 111 inlägg
Taket har den formen, så takstolarna går ju åt olika håll.tommib skrev:
Ugh.... Räkna med att behöva stoppa in en balk som Matti_75 säger. Det betyder nya ytskikt i rummen där den är.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 42 111 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 42 111 inlägg
Jag tror att de har försökt hänga upp innertaket i takstolarna men eftersom takstolarna inte är gjorda för att belastas på det sättet så har man inte lyckats utan att det är risk för att takstolarna har rört sig i stället. Takstolarna är gjorda för att ta upp vikt som finns ovanför dem. Man bör därför, som besiktningsmannen har skrivit, undersöka vad som har hänt med takstolarna och bjälklagret så att man vet om något behöver åtgärdas för att det ska vara säkert för framtiden och i så fall hur.
Klicka här för att svara