Medlem
· 10 inlägg
I min lägenhet från 1942 finns i köket detta innertak. I resten av lägenheten finns ett annat innertak (sista bilden) och jag vill egentligen att det ska vara så i köket med. Håller nu på att riva det platsbyggda funkisköket men vet inte om det är värt besväret att då riva innertaket med.
Höjden är 2,75 och i resten av lägenheten är det 2,80. Dock går översta skåpen i köket hela vägen upp, alltså de fortsätter längre upp än själva dörren och hela vägen upp till 2,80. Taket är alltså inte sänkt hela vägen upp överallt i köket.
Någon som har erfarenhet varför man gjort på detta sätt, vad som kan tänkas finnas under och hur mycket jobb osv med att få det som i övriga rum. Skjuter jag mig själv i foten om jag ger mig på innertaket?
Höjden är 2,75 och i resten av lägenheten är det 2,80. Dock går översta skåpen i köket hela vägen upp, alltså de fortsätter längre upp än själva dörren och hela vägen upp till 2,80. Taket är alltså inte sänkt hela vägen upp överallt i köket.
Någon som har erfarenhet varför man gjort på detta sätt, vad som kan tänkas finnas under och hur mycket jobb osv med att få det som i övriga rum. Skjuter jag mig själv i foten om jag ger mig på innertaket?
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
-
Redigerat:
Stefan N
Verktygstokig
- Stockholm Täby
- Medlem jan 2009
- 12 146 inlägg
- 9 860 gillningar
- 1 068 bilder och filmer
Känns som nån sänkt taket på senare tid.
Medlem
· 10 inlägg

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 19 162 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- Medlem apr 2015
- 19 162 inlägg
- 33 282 gillningar
- 1 604 bilder
Nån som inte gillade funkis och ville ha det lite mer lantligt? Dessutom kunde man flytta taklampan?