Byggahus.se

Innerdörrar i hus från 1974

1. R
    Medlem Nivå 1
  2. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 14
    Kan du ta bort trösklarna och sätta en tunnare list istället? så vinner du några mm på höjden?
    Annars får du kanske helt sonika korta av dörrbladen, lite uppe och lite nere så gångjärnen ff passar.

• Laddar…
  3. L
    Medlem Nivå 3
    Det låter i din beskrivning som att dörrarna är kapade. bredden och snapp-in ggj säger att du har dagens standard på dina dörrar.

Du kan köpa standarddörrar och kapa dem själv annars så kan man beställa specialstorlek och gångjärnsplacering på sina innerdörrar med detta kommer att kosta mer

• Laddar…
  4. M
    Medlem Nivå 6
    Samma sits här...
    Jag var och mätte dörrarna i huset som vi får tillträde till 1/2 och där var dörrbladsmåtten 725X1915. Snap-in gångjärn och 40mm breda.

• Laddar…
  5. micfor
    Medlem · Nivå 3
    Jag beställde dörrar från GK Door med specialmått till mitt 80-talshus, kan inte påminna mig om att jag betalade extra för det.
    Dörrarna var iofs dyrare än de man normalt hittar på byggmarknaden men av mkt bättre kvalitet, massiv ram och mdf spegel.
    Informationen de behövde var gångjärnstyp och önskat avstånd från nedre gångjärn till dörrens nedre ände.

• Laddar…
  6. arneri68
    Medlem · Nivå 9
    Kanske byta karmar och foder? Det gjorde jag i vårat hus från -74.

• Laddar…
  7. H
    Medlem Nivå 9
    Hade samma fundering angående dörrarna i mitt hus från 1970 men valde att lämna dem till sprutlackering. En mycket enkel lösning till rätt pris och jag är helnöjd med resultatet

• Laddar…
  8. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 21
    Verkar va en brytgräns precis vid -74, på mitt hus från -74 passade nya dörrar direkt i skäppfästena och måtten stämde runt om.

• Laddar…