12 183 läst · 11 svar
12k läst
11 svar
Innerdörrar -60 tal. Gabon dörrar från Svensk dörr Ab tillverkade i Forserum
Hej!
Vi har haft målare som gjort målerijobb invändigt. De täckte våra innedörrar som är gabondörrar med fanér. Dessvärre när de skulle avtäcka så slet de sönder fanéren på några dörrar och det blir svårt att återställa dörrarna.
Vi vill gärna behålla de i originalutförande så att de ser ut som övriga dörrar i huset men då det har lossnat stora delar av fanéren verkar det vara svårt att återställa dörrarna.
Någon som sitter på dörrar från -60 talet som är tillverkade av Svensk dörr Ab i Forserum. ”Vanliga” innedörrar från -60 talet går relativt lätt att finna men de matchar inte färg och fanér mässigt. Vi söker både med glas och utan.
Tack på förhand!
Vi har haft målare som gjort målerijobb invändigt. De täckte våra innedörrar som är gabondörrar med fanér. Dessvärre när de skulle avtäcka så slet de sönder fanéren på några dörrar och det blir svårt att återställa dörrarna.
Vi vill gärna behålla de i originalutförande så att de ser ut som övriga dörrar i huset men då det har lossnat stora delar av fanéren verkar det vara svårt att återställa dörrarna.
Någon som sitter på dörrar från -60 talet som är tillverkade av Svensk dörr Ab i Forserum. ”Vanliga” innedörrar från -60 talet går relativt lätt att finna men de matchar inte färg och fanér mässigt. Vi söker både med glas och utan.
Tack på förhand!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ni hittat dörrar än? Annars har vi 3 st sovrumsdörrar, 2 st toalettdörrar och 1 st bredare dörr med glas. Alla tillverkade av Svenska Dörr AB, Forserum. Sitter i vårt hus nu men vi ska byta ut dom.
2 2274 skrev:Hej!
Tack på förhand!
[bild] [bild]
Hej,
Hittade med denna tråden nu.
Ni kanske fann rätt dörrar då jag såg ni fått svar redan. Men ville ändå skriva och säga att vi också har dörrar från 60-talet från Svenska Dörr AB som vi tänkt sälja
Vi har tre st som är 625 mm
breda, en som är 725 mm bred och en som är 825 mm bred.
Med vänliga hälsningar
Frida
Hittade med denna tråden nu.
Ni kanske fann rätt dörrar då jag såg ni fått svar redan. Men ville ändå skriva och säga att vi också har dörrar från 60-talet från Svenska Dörr AB som vi tänkt sälja
Vi har tre st som är 625 mm
breda, en som är 725 mm bred och en som är 825 mm bred.
Med vänliga hälsningar
Frida
2 2274 skrev:Hej!
Tack på förhand!
[bild] [bild]
Jag slänger mig in här också
Jag är på jakt efter liknande dörrar. Gärna med fals. Någon som har?
Jag är på jakt efter liknande dörrar. Gärna med fals. Någon som har?
Känns som marketplace på Facebook ungefär, en massa frågor men inga svar 
Jag har en granne som har en jäkla massa dörrar i sitt garage, ingen aning om skicket dock. Han tänkte försöka sälja dem eller bygga lagerhyllor av dem. Karlstadtrakten.
Jag har en granne som har en jäkla massa dörrar i sitt garage, ingen aning om skicket dock. Han tänkte försöka sälja dem eller bygga lagerhyllor av dem. Karlstadtrakten.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Äldre köksinredning, förmodligen 50-60-tal, går det att sälja/skänka?
Kök -
Äldre köksinredning, förmodligen 1950-60-tal, finns i Halmstad
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Säljes. Soffbord 50-60 tal. Älvsjö
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Handtag till perspektivfönster från 1950-60-tal
Byggnadsvård -
Montera nya innerdörrar i -60 talshus
Fönster & Dörrar