6 350 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Innedörrar! Massiva eller formpressade?
Ska snart beställa alla innedörrar till vårt nya hus. Har kollat runt en del och tror mig ha bestämt mig för Swedoor. Ska ha 8 vanliga vita spegeldörrar i varierande bredd samt ett dubbelt osymetrisk dörrpar med glasrutor till vardagsrummet.
Min fråga är således om man ska satsa på massiva spegeldörrar eller om de formpressade faktiskt duger. Antar att det är väsentligt dyrare med massiva dörrar? Hela rasket ska bytas inklusive karm, tröskel och beslag, så det går åt en del kulor i vilket fall.
Berätta allt ni vet om innedörrar och vad jag bör välja!!!
Min fråga är således om man ska satsa på massiva spegeldörrar eller om de formpressade faktiskt duger. Antar att det är väsentligt dyrare med massiva dörrar? Hela rasket ska bytas inklusive karm, tröskel och beslag, så det går åt en del kulor i vilket fall.
Det är en HELT annan känsla i "riktiga" dörrar - jag tycker definitivt att du skall satsa på det om ekonomin tillåter, det är ju som du säger lite dyrare. Vi valde dörrar från Doria/Kungsäter och det är en fröjd att hantera dessa.johansjostrand skrev:Ska snart beställa alla innedörrar till vårt nya hus. Har kollat runt en del och tror mig ha bestämt mig för Swedoor. Ska ha 8 vanliga vita spegeldörrar i varierande bredd samt ett dubbelt osymetrisk dörrpar med glasrutor till vardagsrummet.
Duger formpressade? Självklart, men det är inte lika roligt....
Tja, det är ju som sagt en plånboksfråga 
Jag har förut tipsat om "mina" dörrar från Ekstrands med gummilister som tätning i karmen, samma känsla som att stänga i Mercedes förr i tiden ;D
http://www.ekstrands.com/
Jag har förut tipsat om "mina" dörrar från Ekstrands med gummilister som tätning i karmen, samma känsla som att stänga i Mercedes förr i tiden ;D
http://www.ekstrands.com/
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fiskbensparkett till nybygge, massiva stavar eller klick
Golv -
Tips om massiva kök (inget mdf, fannér eller laminat) till en "mer" rimlig peng
Kök -
Innerdörrar, massiva eller formpressade?
Fönster & Dörrar -
Tips på bra massiva trägolv (furu eller gran)
Golv -
Lättviktsdörrar eller massiva?
Fönster & Dörrar