Ska snart beställa alla innedörrar till vårt nya hus. Har kollat runt en del och tror mig ha bestämt mig för Swedoor.  Ska ha 8 vanliga vita spegeldörrar i varierande bredd samt ett dubbelt osymetrisk dörrpar med glasrutor till vardagsrummet.

Min fråga är således om man ska satsa på massiva spegeldörrar eller om de formpressade faktiskt duger. Antar att det är väsentligt dyrare med massiva dörrar? Hela rasket ska bytas inklusive karm, tröskel och beslag, så det går åt en del kulor i vilket fall.

Berätta allt ni vet om innedörrar och vad jag bör välja!!!

johansjostrand skrev:
Ska snart beställa alla innedörrar till vårt nya hus. Har kollat runt en del och tror mig ha bestämt mig för Swedoor. Ska ha 8 vanliga vita spegeldörrar i varierande bredd samt ett dubbelt osymetrisk dörrpar med glasrutor till vardagsrummet.

Min fråga är således om man ska satsa på massiva spegeldörrar eller om de formpressade faktiskt duger. Antar att det är väsentligt dyrare med massiva dörrar? Hela rasket ska bytas inklusive karm, tröskel och beslag, så det går åt en del kulor i vilket fall.

Berätta allt ni vet om innedörrar och vad jag bör välja!!!
Det är en HELT annan känsla i "riktiga" dörrar - jag tycker definitivt att du skall satsa på det om ekonomin tillåter, det är ju som du säger lite dyrare. Vi valde dörrar från Doria/Kungsäter och det är en fröjd att hantera dessa.

Duger formpressade? Självklart, men det är inte lika roligt....

Tja, det är ju som sagt en plånboksfråga ;)

Jag har förut tipsat om "mina" dörrar från Ekstrands med gummilister som tätning i karmen, samma känsla som att stänga i Mercedes förr i tiden ;D

http://www.ekstrands.com/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.