Innan jag börjar vill jag kolla så jag kommer göra rätt...

3k läst  5 svar

1. M
    Medlem Nivå 1
    Ska lägga klinkers i tvättstugan och har alltså spånskiva längst ner, på det kommer jag lägga primer och sedan cementbaserat spakel (hur tjockt?)
    Sen är det dax för primer igen, sedan en brunn och brunnsmanschett, wetstop-matta (enligt de nya reglerna) som jag limmar fast. Sedan på med klämring på brunnen och förseglingar i hörn, rör som jag limmar med aquastop.

Missar jag något nu? Förutom det roliga jobbet som kommer efteråt... klinkers!

2. J
    Medlem Nivå 15
    Minst 12 mm ska det vara, men inte vilket cementbaserat spackel som helst, det ska vara en avjämningsmassa avsedd för ändamålet.

Exakt hur du monterar tätskiktet beror på vilket tätskiktssystem du använder, kolla monteringsanvisningen. Men i princip fungerar det som du beskriver, förutom att jag inte tror att man brukar prima innan man limmar dit duken.

3. M
    Medlem Nivå 1
    Tack, för ditt svar...

Ja, det är avjämningsmassa vi har. Men jag får åka och köpa mer :rolleyes:
    Primer sa det till oss att vi skulle ha på under och sedan över avjämningsmassan. Står även i manualen att spaklade ytor ska primas.

4. J
    Medlem Nivå 15
    Det står alltså i monteringsanvisningen för tätskiktet? Ja, då ska du absolut prima spacklet. Jag brukar inte jobba med duktätskikten, så jag har säkert fel.

5. M
    Medlem Nivå 1
    Hej igen!

Detta är den monteringsanvisning jag har
    http://www.cascose.dk/_upl/pdf/071213 Lõgga Klinker.pdf

På sidan 2 tycker jag mig läsa att det ska primas om spakel används. Du kan ju titta på det om det är intressant. Tänkte mest på att du verkar kunna lite mer än jag om golvläggning så intresset kanske finns för hur man gör med sådan underlag också? En annan gör det för första gången :surprised:

Har lagt primer iaf. nu och puhhh... det är ju så man knappt klarar det *skratt*

6. J
    Medlem Nivå 15
    Jupp, med Cascos system ska du tydligen prima.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: